Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (9.97 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

SEKUNDÁRNÍ

  • jsou přístupna veřejně buď zdarma nebo za úplatu​

  • Mají tyto vlastnosti:​

  • jejich cena je výrazně nižší než u primárních zdrojů​

  • jde o opakovaně použitelná data​

  • jsou soustřeďována za jiným účelem a nemusí plně vyhovovat potřebám výzkumného projektu​

  • mohou být také zastaralá pro potřeby projektu​

  • někdo už je přede mnou shromáždil​

  • Nástroje marketingového průzkumu

  • kvantitativní nástroje:​

  • online dotazníky,​

  • anketky,​

  • formuláře,​

  • statistiky návštěvnosti, systémové logy​

  • zprávy​

  • výkazy​

  • databáze​

  • kvalitativní nástroje:​

  • analýzy​

  • fóra​

  • hloubkové rozhovory​

  • rozhovory se zákazníky (chat, emaily, Skype ),​

  • porady​

  • pohovory​

Marketingový výzkum

KROKY

  • definování problému

  • sestavení plánu výzkumu

  • sběr dat

  • analýza dat

  • zpracování a prezentace závěrečné zprávy

Definování problému

  • První krok při marketingovém výzkumu​

  • Obsahuje specifikaci problému​

  • Nejdůležitější a nejsložitější fáze výzkumu​

  • Musí být ujasněn cíl (SMART), zaměření a očekávané výsledky​

  • Zadavatel výzkumu může být, jak externí, tak interní​

Sestavení plánu

  • Užší specifikace potřebných informací a sestavování projektu​

  • Odborně a profesionálně zpracován​

  • Manažer by měl mít dostatečnou kvalifikaci pro posouzení plánu​

  • Odhad nákladů na realizaci výzkumu​

  • Shromažďování sekundárních i primárních informací​

Sběr dat (informací) – techniky

  • pozorování​

  • výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, dále jakou pozornost vzbudila např. nová reklamní tabule​

  • nevýhodou je, že nám neposkytne inf. o názoru zákazníků a motivech jeho chování​

  • průzkum​

  • podchytí informace o motivech, názorech a preferencích zákazníků​

  • uskutečňuje se prostřednictvím dotazníků a vhodně zvoleného kontaktu s nositeli informací (pohovor, pís. dotazník)​

  • experiment​

  • může se uskutečňovat v laboratorních podmínkách nebo v terénu​

  • při experimentu uskutečňovaném v terénu mají výzkumníci větší jistotu, že se zákazníci budou chovat přirozeně​

Zjišťování informací se může uskutečňovat osobně, poštou nebo telefonicky

  • Osobně​

  • výhoda v pružnosti a rychlosti získávaných informací a v jejich množství​

  • nevýhodou jsou vysoké náklady​

  • Písemně​

  • výhodou je možnost získání velkého množství informací. Odpovědi jsou většinou upřímnější​

  • nevýhodou je prakticky nulová pružnost​

  • Telefonicky​

  • výhody v rychlosti, ceně a pružnosti​

Analýza dat a prezentace závěrečných výsledků

  • Analýza:​

  • Vedení výzkumu v této fázi zjišťuje potřebné statistické veličiny vyjadřující četnosti výskytu​

  • Střední hodnoty, míry závislosti mezi proměnnými nebo které faktory a v jaké míře ovlivňují prodej firemních výrobků a úspěšnost značky​

  • Výběr metody analýzy závisí na cíli výzkumu a způsobu získávání údajů

  • Nejčastěji zpracování dat probíhá za pomocí počítačů a programů k tomu určených

  • Prezentace:​

  • Výsledky výzkumu by měly mít formu ucelených závěrů a doporučení, nikoliv jako přehled jednotlivých výsledků ze získaných dat

Témata, do kterých materiál patří