Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
SEKUNDÁRNÍ
-
jsou přístupna veřejně buď zdarma nebo za úplatu
-
Mají tyto vlastnosti:
-
jejich cena je výrazně nižší než u primárních zdrojů
-
jde o opakovaně použitelná data
-
jsou soustřeďována za jiným účelem a nemusí plně vyhovovat potřebám výzkumného projektu
-
mohou být také zastaralá pro potřeby projektu
-
někdo už je přede mnou shromáždil
-
Nástroje marketingového průzkumu
-
kvantitativní nástroje:
-
online dotazníky,
-
anketky,
-
formuláře,
-
statistiky návštěvnosti, systémové logy
-
zprávy
-
výkazy
-
databáze
-
kvalitativní nástroje:
-
analýzy
-
fóra
-
hloubkové rozhovory
-
rozhovory se zákazníky (chat, emaily, Skype ),
-
porady
-
pohovory
Marketingový výzkum
KROKY
-
definování problému
-
sestavení plánu výzkumu
-
sběr dat
-
analýza dat
-
zpracování a prezentace závěrečné zprávy
Definování problému
-
První krok při marketingovém výzkumu
-
Obsahuje specifikaci problému
-
Nejdůležitější a nejsložitější fáze výzkumu
-
Musí být ujasněn cíl (SMART), zaměření a očekávané výsledky
-
Zadavatel výzkumu může být, jak externí, tak interní
Sestavení plánu
-
Užší specifikace potřebných informací a sestavování projektu
-
Odborně a profesionálně zpracován
-
Manažer by měl mít dostatečnou kvalifikaci pro posouzení plánu
-
Odhad nákladů na realizaci výzkumu
-
Shromažďování sekundárních i primárních informací
Sběr dat (informací) – techniky
-
pozorování
-
výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, dále jakou pozornost vzbudila např. nová reklamní tabule
-
nevýhodou je, že nám neposkytne inf. o názoru zákazníků a motivech jeho chování
-
průzkum
-
podchytí informace o motivech, názorech a preferencích zákazníků
-
uskutečňuje se prostřednictvím dotazníků a vhodně zvoleného kontaktu s nositeli informací (pohovor, pís. dotazník)
-
experiment
-
může se uskutečňovat v laboratorních podmínkách nebo v terénu
-
při experimentu uskutečňovaném v terénu mají výzkumníci větší jistotu, že se zákazníci budou chovat přirozeně
Zjišťování informací se může uskutečňovat osobně, poštou nebo telefonicky
-
Osobně
-
výhoda v pružnosti a rychlosti získávaných informací a v jejich množství
-
nevýhodou jsou vysoké náklady
-
Písemně
-
výhodou je možnost získání velkého množství informací. Odpovědi jsou většinou upřímnější
-
nevýhodou je prakticky nulová pružnost
-
Telefonicky
-
výhody v rychlosti, ceně a pružnosti
Analýza dat a prezentace závěrečných výsledků
-
Analýza:
-
Vedení výzkumu v této fázi zjišťuje potřebné statistické veličiny vyjadřující četnosti výskytu
-
Střední hodnoty, míry závislosti mezi proměnnými nebo které faktory a v jaké míře ovlivňují prodej firemních výrobků a úspěšnost značky
-
Výběr metody analýzy závisí na cíli výzkumu a způsobu získávání údajů
-
Nejčastěji zpracování dat probíhá za pomocí počítačů a programů k tomu určených
-
Prezentace:
-
Výsledky výzkumu by měly mít formu ucelených závěrů a doporučení, nikoliv jako přehled jednotlivých výsledků ze získaných dat