Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (9.97 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový informační systém

  • jedná se o systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu. Tyto informace jsou nezbytné pro plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových činností. ​

  • Každý podnik si vytváří svůj vlastní MIS na základě:​

  • Interních zdrojů (účetnictví, statis. evidence, rozbory, eko. činnosti, tržby)​

  • Jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné, široké využití​

  • Externích zdrojů (ročenky, publikace, vládní přehledy, odborné časopisy)​

  • Podávají informace o demografických, sociálních, ekonomických a dalších aspektech života společnosti daného státu​

Prostředí podniku

VNITŘNÍ

  • Orientováno na vnitřní potenciál podniku​

  • Vychází se z faktů, která dokumentují historický a současný vývoj podniku​

  • Slouží k pochopení a porozumění firmy (zevnitř)​

  • Tvoří ho zdroje podniku (Hmotné, Nehmotné, Lidské), organizační struktura, kultura firmy, mezilidské vztahy, etika, materiální prostředí​

  • Lze jej ovlivňovat narozdíl od makroprostředí​

MARKETINGOVÉ METODY

  • Analýza zaměstnanců​

  • Finanční analýza​

  • Analýza hodnototvorného řetězce​

  • SWOT analýza​

  • Metoda 7S - strategie, struktura, systémy řízení, styl manažerské práce, spolupracovníci, schopnosti, sdílené hodnoty​

  • BCG matice​

  • Analýza zdrojů – Hmotné, Nehmotné, Lidské​

VNĚJŠÍ

MAKROPROSTŘEDÍ

  • Jde o vliv národního nebo nadnárodního charakteru. Podnik je může jen zřídkakdy ovlivnit.

  • Demografické prostředí

  • Ekonomické prostředí

  • Přírodní prostředí

  • Technologické prostředí

  • Politické prostředí

  • Kulturní prostředí

MARKETINGOVÉ METODY

  • PESTLE analýza – základní metoda pro makroprostředí​

  • PESTLE – politický, ekonomický, sociální, technologický, legislativní

  • SWOT analýza – pouze ta část, která zahrnuje příležitosti a hrozby​

  • S – silné stránky

  • W – slabé stránky

  • O – příležitosti

  • T – hrozby

  • Analýza odvětví​ – analýza celého odvětví např.: průmyslu v ČR

MIKROPROSTŘEDÍ

  • Marketingové mikro-prostředí působí v blízkosti firmy a ta ho může částečně ovlivňovat. Jde o výběr dodavatelů, financování a například výběr obchodních partnerů.

  • Dodavatelsko-odběratelské vztahy​

  • Poskytovatele služeb​

  • Charakter cílového trhu​

  • Konkurenci​

  • Vztahy s veřejností​

  • Substituty​

MARKETINGOVÉ METODY

  • Porterova metoda 5F

Marketingové metody

  • PORTEROVA METODA 5F

  • Substitut = produkt, který je schopen nahradit jiný produkt

  • např.: židle × křeslo, mýdlo × sprchový gel, PS4 × PC

PESTLE ANALÝZA

  • základní metoda pro makroprostředí

  • PESTLE – politický, ekonomický, sociální, technologický, legislativní

  • SWOT ANALÝZA

  • pouze ta část, která zahrnuje příležitosti a hrozby

  • S – silné stránky

  • W – slabé stránky

  • O – příležitosti

  • T – hrozby

Témata, do kterých materiál patří