Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Marketingový informační systém
-
jedná se o systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu. Tyto informace jsou nezbytné pro plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových činností.
-
Každý podnik si vytváří svůj vlastní MIS na základě:
-
Interních zdrojů (účetnictví, statis. evidence, rozbory, eko. činnosti, tržby)
-
Jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné, široké využití
-
Externích zdrojů (ročenky, publikace, vládní přehledy, odborné časopisy)
-
Podávají informace o demografických, sociálních, ekonomických a dalších aspektech života společnosti daného státu
Prostředí podniku
VNITŘNÍ
-
Orientováno na vnitřní potenciál podniku
-
Vychází se z faktů, která dokumentují historický a současný vývoj podniku
-
Slouží k pochopení a porozumění firmy (zevnitř)
-
Tvoří ho zdroje podniku (Hmotné, Nehmotné, Lidské), organizační struktura, kultura firmy, mezilidské vztahy, etika, materiální prostředí
-
Lze jej ovlivňovat narozdíl od makroprostředí
MARKETINGOVÉ METODY
-
Analýza zaměstnanců
-
Finanční analýza
-
Analýza hodnototvorného řetězce
-
SWOT analýza
-
Metoda 7S - strategie, struktura, systémy řízení, styl manažerské práce, spolupracovníci, schopnosti, sdílené hodnoty
-
BCG matice
-
Analýza zdrojů – Hmotné, Nehmotné, Lidské
VNĚJŠÍ
MAKROPROSTŘEDÍ
-
Jde o vliv národního nebo nadnárodního charakteru. Podnik je může jen zřídkakdy ovlivnit.
-
Demografické prostředí
-
Ekonomické prostředí
-
Přírodní prostředí
-
Technologické prostředí
-
Politické prostředí
-
Kulturní prostředí
MARKETINGOVÉ METODY
-
PESTLE analýza – základní metoda pro makroprostředí
-
PESTLE – politický, ekonomický, sociální, technologický, legislativní
-
SWOT analýza – pouze ta část, která zahrnuje příležitosti a hrozby
-
S – silné stránky
-
W – slabé stránky
-
O – příležitosti
-
T – hrozby
-
Analýza odvětví – analýza celého odvětví např.: průmyslu v ČR
MIKROPROSTŘEDÍ
-
Marketingové mikro-prostředí působí v blízkosti firmy a ta ho může částečně ovlivňovat. Jde o výběr dodavatelů, financování a například výběr obchodních partnerů.
-
Dodavatelsko-odběratelské vztahy
-
Poskytovatele služeb
-
Charakter cílového trhu
-
Konkurenci
-
Vztahy s veřejností
-
Substituty
MARKETINGOVÉ METODY
-
Porterova metoda 5F
Marketingové metody
-
PORTEROVA METODA 5F
-
Substitut = produkt, který je schopen nahradit jiný produkt
-
např.: židle × křeslo, mýdlo × sprchový gel, PS4 × PC
PESTLE ANALÝZA
-
základní metoda pro makroprostředí
-
PESTLE – politický, ekonomický, sociální, technologický, legislativní
-
SWOT ANALÝZA
-
pouze ta část, která zahrnuje příležitosti a hrozby
-
S – silné stránky
-
W – slabé stránky
-
O – příležitosti
-
T – hrozby