Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (9.97 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Komplexní produkt - životní fáze

  • Fáze zavádění

  • začíná v okamžiku, kdy je nový produkt uveden na trh. Příjmy z prodeje jsou malé a zisk je nulový. Je nutné vynakládat značné částky na propagaci. Pro toto stadium životního cyklu je typická poměrně velká míra rizika, zda se na trhu uchytí. ​

  • Fáze růstu

  • je charakterizována růstem prodeje. Zájem zákazníků o produkt i vlastní tržby se zvyšují. Konkurence přichází na připravený trh, kdy zákazníci již produkt znají a není nutné vydávat prostředky na jejich „osvětu“. Navíc konkurence novinku především napodobí, čímž šetří čas a prostředky na její výzkum, vývoj a testování​

  • Fáze zralosti

  • nastává, když se objem prodeje a tržeb dostane na maximum. Díky minimálním výdajům na propagaci a snižování nákladů na výrobu, ale také pod tlakem stále početnější konkurence, dodávající na trh plagiáty za nižší ceny, dochází ke zlevňování. ​

  • Ve fázi úpadku

  • začnou odbyt a prodej produktu klesat. Na trhu se objevují nové a mnohdy i lepší produkty. Investice do propagace (zejména reklamy) již nemají žádný smysl. V této fázi by se „novinka“ měla z trhu stahovat, vyprodávat, případně exportovat na méně rozvinuté a náročné trhy. Následně by produkt měl být nahrazen novým. Tedy například máme-li jeden produkt ve fázi růstu či dokonce zralosti, připravujeme další novinku

Cenová politika - cenový mix

  • Udává, za jaké ceny budeme prodávat​

  • Zahrnuje:​

  • Stanovení ceny – metody tvorby (viz násl. slide)​

  • Jednotnost cen – např. ceny dle segmentů​

  • Vývoj cen v čase a jejich změny - sezóna, slevy, výprodej​

  • Důvody změny cen – expandace, bankrot, nová kolekce, inovace atp.

  • Nákladově orientovanou metodu - je jednoduchá. Obvykle je cena určována připočtení obchodníkovy přirážky, tedy marže k nákladům na jednotku výroby. ​

  • Maloobchodní cena = náklady + marže + DPH​

  • Konkurenčně orientovaná metoda - podle ceny konkurence. Nákladům a poptávce není při této metodě věnována velká pozornost, neumožňuje firmě cenově se diferencovat od konkurence.​

  • Obchodník cenu lehce pozmění.​

  • Hodnotově (poptávkově) orientovaná metoda - na základě výsledků výzkumů nebo prostřednictvím experimentu. Vychází ze stanovení relativně nízkých cen, při kvalitní nabídce. Každý zákazník ale kupuje výrobek kvůli jiným hodnotám než ceně (např. hodnotě, kvalitě, loajalitě, prestiži)

  • Cena podle marketingových cílů - pokud chce podnik maximalizovat objem prodeje a podíl na trhu, bude spíše nastavovat nižší. Chce-li však především maximalizovat zisk, bude mít naopak ceny co nejvyšší. Pokud je cílem posílení image firmy a jejich produktů, bude cena vyšší. Pokud chci zlikvidovat konkurenci nasadím velmi nízkou cenu s tím, že nastane ztrátavost

Témata, do kterých materiál patří