Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (9.97 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Komunikace

CÍLE

  • poskytnout informace

  • vytvořit a stimulovat poptávku

  • odlišit produkt (diferenciace produktu)

  • zdůraznit užitek a hodnotu produktu

  • stabilizovat obrat

  • vybudovat a pěstovat značku

  • posílit firemní image

Distribuční politika

  • REKLAMA

  • INFORMAČNÍ - vzbudit prvotní poptávku či zájem - v zaváděcím stádiu životního cyklu výrobku ​

  • PŘESVĚDČOVACÍ - rozvinout poptávku - fáze růstu, počátek fáze zralosti ​

  • PŘIPOMÍNKOVÁ - zachování pozice - fáze zralosti, fáze poklesu ​

  • Fáze můžeme chápat dle BCG matice

  • MÉDIA

  • celostátní média – uveřejňují výhradně témata, která mohou oslovit většinu národa (Hosp. noviny)​

  • regionální média – pracují s lokálním publikem, více se věnují „běžným“ (Slánsko)​

  • všeobecná média – oslovují velké masy čtenářů, posluchačů a diváků (Reflex)​

  • specializovaná média – jsou určena specifickým profesním skupinám (např. ekonom, zdravotnické noviny)​

ROZHLAS

  • doplněk či podpora pro právě probíhající televizní kampaň​

  • finančně dostupný a hlavní sdělovací prostředek reklamní komunikace.​

  • výhodné cenové podmínky - lze snadno cílit na vybrané regiony a specifické cílové skupiny​

  • Nejvíce poslouchanou rozhlasovou stanicí v cílové skupině 15 plus je rádio IMPULS, následované FREKVENCÍ 1 a EVROPOU 2

Venkovní reklama​

  • Hlavním posláním venkovní reklamy je posilování image společností či samotných značek zadavatelů.​

  • Billboardy, bigboardy, megaboardy, clv vitríny, velkoformátové plachty, navigační totemy, pohyblivé nosiče, polepy dopravních prostředků a další.​

  • Reklamy v místě prodeje, podlahové grafiky, speciální produktové stojany, vnitřní clv vitríny, reklama na nákupních vozících, apod​

  • Kino​

  • Kinoreklama již patří k tradičním reklamním médiím. ​

  • Nejčastěji využívají zadavatelé, kteří jsou nějakým způsobem spojeni s filmem (sponzoring, dlouhodobá podpora kinematografie) nebo ti, pro které kino nabízí zajímavou cílovou skupinu pro jejich reklamní komunikaci.

  • Internet​

  • Internetovou reklamu je možné velmi dobře měřit - je snadné zjistit, kolika uživatelům byl zobrazen zadavatelův reklamní banner neboli počet impresí kampaně

  • Analýza počtu uživatelů, kteří po shlédnutí banneru na něj klikli a dostali se buď na kampaňovou stránku, nebo přímo web zadavatele, tj. Zjištění míry CTR (click through rate)

  • Golden circle​

  • Díky komunikace pomocí Golden circle je Apple úspěšný​

  • Jedná se o zásadní zodpovězení všech tří fází zlatého kruhu​

  • Co budu prodávat​

  • Jak to budu prodávat ​

  • Proč to budu prodávat​

  • Distribuční politika - distribuční mix

  • Protože v rámci distribuce dochází k pohybu zboží vznikají zde distribuční toky:​

  • Hmotné​

  • pohyb zboží ve fyzickém stavu (od výrobce ven)​

  • Nehmotné​

  • b) platby za zboží (od výrobce ven)​

  • c) informační toky (oběma směry)​

  • d) propagační toky (od výrobce ven)​

  • Distribuční cesty: způsob jakým se zboží, produkty nebo služby dostávají k zákazníkovi​

  • Přímý prodej = Výrobce <-> Spotřebitel​

  • Přímý kontakt se spotřebitelem​

  • Zpětná vazba​

  • Flexibilita služeb​

  • Efektivnější cenová politika - nižní náklady​

  • Nepřímý prodej = Výrobce -> Mezičlánek(distributor) <-> Spotřebitel​

  • Jednoduší procesy v rámci prodeje​

  • Riziko nesplacených pohledávek​

  • Nižší skladové zásoby​

  • Větší obrat zboží​

  • Cílem distribuce je poskytnout produkty na správném místě, ve správném čase při správném množství. K tomu se budují distribuční cesty (distribuční kanály). Pomáhají překonávat časové, prostorové a vlastnické bariéry.​

  • Vystupují zde tyto subjekty:​

  • výrobci (těžební průmysl, prvovýrobci, zpracovatelé),​

  • distributoři (velkoobchod, maloobchod, obchodní agenti),​

  • podpůrné organizace (agentury pro marketingový výzkum trhu, reklamní agentury, pojišťovny, banky, advokátní kanceláře apod.)

Témata, do kterých materiál patří