Vypracované otázky zkoušení - 1. pololetí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Komunikace
CÍLE
-
poskytnout informace
-
vytvořit a stimulovat poptávku
-
odlišit produkt (diferenciace produktu)
-
zdůraznit užitek a hodnotu produktu
-
stabilizovat obrat
-
vybudovat a pěstovat značku
-
posílit firemní image
Distribuční politika
-
REKLAMA
-
INFORMAČNÍ - vzbudit prvotní poptávku či zájem - v zaváděcím stádiu životního cyklu výrobku
-
PŘESVĚDČOVACÍ - rozvinout poptávku - fáze růstu, počátek fáze zralosti
-
PŘIPOMÍNKOVÁ - zachování pozice - fáze zralosti, fáze poklesu
-
Fáze můžeme chápat dle BCG matice
-
MÉDIA
-
celostátní média – uveřejňují výhradně témata, která mohou oslovit většinu národa (Hosp. noviny)
-
regionální média – pracují s lokálním publikem, více se věnují „běžným“ (Slánsko)
-
všeobecná média – oslovují velké masy čtenářů, posluchačů a diváků (Reflex)
-
specializovaná média – jsou určena specifickým profesním skupinám (např. ekonom, zdravotnické noviny)
ROZHLAS
-
doplněk či podpora pro právě probíhající televizní kampaň
-
finančně dostupný a hlavní sdělovací prostředek reklamní komunikace.
-
výhodné cenové podmínky - lze snadno cílit na vybrané regiony a specifické cílové skupiny
-
Nejvíce poslouchanou rozhlasovou stanicí v cílové skupině 15 plus je rádio IMPULS, následované FREKVENCÍ 1 a EVROPOU 2
Venkovní reklama
-
Hlavním posláním venkovní reklamy je posilování image společností či samotných značek zadavatelů.
-
Billboardy, bigboardy, megaboardy, clv vitríny, velkoformátové plachty, navigační totemy, pohyblivé nosiče, polepy dopravních prostředků a další.
-
Reklamy v místě prodeje, podlahové grafiky, speciální produktové stojany, vnitřní clv vitríny, reklama na nákupních vozících, apod
-
Kino
-
Kinoreklama již patří k tradičním reklamním médiím.
-
Nejčastěji využívají zadavatelé, kteří jsou nějakým způsobem spojeni s filmem (sponzoring, dlouhodobá podpora kinematografie) nebo ti, pro které kino nabízí zajímavou cílovou skupinu pro jejich reklamní komunikaci.
-
Internet
-
Internetovou reklamu je možné velmi dobře měřit - je snadné zjistit, kolika uživatelům byl zobrazen zadavatelův reklamní banner neboli počet impresí kampaně
-
Analýza počtu uživatelů, kteří po shlédnutí banneru na něj klikli a dostali se buď na kampaňovou stránku, nebo přímo web zadavatele, tj. Zjištění míry CTR (click through rate)
-
Golden circle
-
Díky komunikace pomocí Golden circle je Apple úspěšný
-
Jedná se o zásadní zodpovězení všech tří fází zlatého kruhu
-
Co budu prodávat
-
Jak to budu prodávat
-
Proč to budu prodávat
-
Distribuční politika - distribuční mix
-
Protože v rámci distribuce dochází k pohybu zboží vznikají zde distribuční toky:
-
Hmotné
-
pohyb zboží ve fyzickém stavu (od výrobce ven)
-
Nehmotné
-
b) platby za zboží (od výrobce ven)
-
c) informační toky (oběma směry)
-
d) propagační toky (od výrobce ven)
-
Distribuční cesty: způsob jakým se zboží, produkty nebo služby dostávají k zákazníkovi
-
Přímý prodej = Výrobce <-> Spotřebitel
-
Přímý kontakt se spotřebitelem
-
Zpětná vazba
-
Flexibilita služeb
-
Efektivnější cenová politika - nižní náklady
-
Nepřímý prodej = Výrobce -> Mezičlánek(distributor) <-> Spotřebitel
-
Jednoduší procesy v rámci prodeje
-
Riziko nesplacených pohledávek
-
Nižší skladové zásoby
-
Větší obrat zboží
-
Cílem distribuce je poskytnout produkty na správném místě, ve správném čase při správném množství. K tomu se budují distribuční cesty (distribuční kanály). Pomáhají překonávat časové, prostorové a vlastnické bariéry.
-
Vystupují zde tyto subjekty:
-
výrobci (těžební průmysl, prvovýrobci, zpracovatelé),
-
distributoři (velkoobchod, maloobchod, obchodní agenti),
-
podpůrné organizace (agentury pro marketingový výzkum trhu, reklamní agentury, pojišťovny, banky, advokátní kanceláře apod.)