18. Krizove rizeni
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Stálé pracovní skupiny:
Tajemník krizového štábu – zabezpečuje komunikaci krizového štábu s organizačními částmi orgánu krizového řízení
Vedoucí stálé pracovní skupiny – organizuje činnost stálé pracovní skupiny, při plnění svých úkolů zabezpečuje ve spolupráci s tajemníkem krizového štábu zejména činnosti – organizaci práce, komunikaci, tvorbu a vyhlašování rozhodnutí
Vedoucí odborné skupiny – plnění úkolů stanovených stálé pracovní skupině vyžaduje podle typu mimořádné události nebo krizové situace provádět všechny nebo některé činnosti zřízenými odbornými skupinami (například sekretariát, podatelna, skupina logistiky, spojení,…)
Vedoucí odborné skupiny zajišťuje – osobně provede nebo zabezpečí svolání pracovníků, organizuje a řídí činnost odborné skupiny
Komunikace v krizových situacích – charakteristika, prostředky sloužící ke krizové komunikaci, soustavy krizových komunikací, činnost centra krizové komunikace (CKK)
charakteristika:
Je organizované dorozumívání se mezi složkami IZS, ministerstvy, jinými ústředními úřady, postiženými a širokou veřejností, státní správy, kraji, obce
Prostředky sloužící ke krizové komunikaci:
Účelová komunikační síť ministerstva – vnitřní sítě ministerstva (INTRANET) – dostat se do něj pouze přes hesla, je v něm uvedeno všechno
Hromadná radiokomunikační síť IZS – síť pro PČR, HZS, JPO, ZZS, systém MATRA – PEGAS (RDST – radiokomunikační síť)
Veřejná pevná telekomunikační síť – právo přednostního spojení, jako u mobilní
Veřejná mobilní telekomunikační síť – mobilní síť – mobilní telefony s přednostním voláním (tzv. krizové telefony – pro starosty a podobně)
Prostředky mobilní telekomunikační sítě
Záložní radiová síť v přímém režimu na určeném kmitočtu – kdyby vypadly oficiální sítě, není pro každého, jen pro velení
Spojky – zpráva ve schránce, osoba dopraví zprávu do určitého místa (osoby dopravy – Kurýr) – autem, letadlem,…
Mobilní telekomunikační sítě a zařízení (jejich nasazení povoluje velitel zásahu nebo příslušné OPIS)
informace = významný organizační a psychologický moment ve všech fázích fungování IZS
Soustavy krizových komunikací:
vnitřní = stanoven činnostmi v krizových a havarijních plánech, uvnitř složek IZS, radiostanice, spojky, přes MV, Generálního ředitele HZS až po hasiče
vnější = vnější komunikační soustava - propojení s vnějšími prvky (publikem) př. tisk, rozhlas, televize – pro veřejnost (CKK)
činnost centra krizové komunikace (CKK):
specializovaná skupina, která má jediná právo poskytnout informace z krizového centra, ostatní budou mít zákaz vydávání informací
efektivní informační filtr mezi vnějším světem a místem zásahu
účel CKK = nutnost odstranit nežádoucí, falešné a zkreslující infor. kanály
důležitý je výběr vhodných pracovníků, místo pracoviště, aby se zamezilo vpádu nepovolaných osob, příprava se vytváří v předkrizovém období (monitoring, sběr, vyhodnocování I)
po vzniku MU, aby v krátké době přesvědčili široké publikum, že je jediným oficiálním představitelem kriz. štábu pro styk s veřejností s pravomocí poskytovat I a zodpovídat dotazy