Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22B - Vliv rodiny na rozvoj osobnosti člověka

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (75.08 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Činitelé socializace− rodina:

• první socializační prostředí 
• dochází k osvojení základních norem a způsobu chování, utváření hodnot v životě 
• ovlivňuje vznik sebepojetí a sebehodnocení • učíme se základním rolím: dcera, matka, partnerka 

− škola:

• dítě vstupuje do konkurenčního prostředí • škola dítě posuzuje podle práce, schopností, dovedností, snahy 

1

22B

VLIV RODINY NA ROZVOJ OSOBNOSTI ČLOVĚKA

− vrstevníci:

• vrstevnická skupina je méně normativní než rodina • vrstevnická skupina nás naučí komunikovat, vzájemně se tolerovat, dělat kompromisy 
• učíme se žít v rovnocenných vztazích 

− masmédia: ovlivňují naše názory, hodnoty, postoje, způsoby chování 

Socializace v rodině− význam rodiny je nezastupitelný − dítě zde nachází uspokojování potřeb − být druhým členem akceptován, být milován a moci milovat 
− vciťovat se do druhého a vědět, že on se vciťuje do mě (identifikovat se s druhým) 
− rodina vytváří základní podoby prožitků sebe sama ve smyslu: já jsem, já umím, já dokážu, já mám, to je moje, jsem

děvče, toto jsou moje povinnosti a úkoly 

− socializační působení rodiny provází řada vlivů: rysy a vlast. osobnosti, jež socializační působení zesilují, ale i oslabují

Sociální učení− způsob, kterým se jedinec učí přizpůsobovat požadavkům svého společenského prostředí a osvojuje si názory, 

hodnoty a postoje skupin a společnosti, ve které se vyvíjí

− základem soc. učení jsou podm. reflexy, dochází k posilování správného chování odměnou, trestá se nežádoucího 

chování 

− formy sociálního učení

• přímé posilování

▪ tzn. učení odměnou a trestem ▪ dítě se chová tak, jak ho za jeho chování odměňuje dospělý, reaguje na to, co považuje dospělý za žádoucí a 

Témata, do kterých materiál patří