Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6.MO

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.62 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Myšlení

Přemýšlí už v mysli ,Informace získává od dospělých, ale i čtením

Období naivního realizmu

-Zpočátku přijímá závazně informace ze školy od učitelky, rodičů,

-Realizmus kritický

-Později je kritický na sdělované informace a porovnává je se svými a zkušenostmi

Řeč

Nejvíce se rozvíjí rozhovorem

Roste slovní zásoba, délka souvětí

V 7 letech zná asi 18 500 slov

Strategie učení
  1. pokus a omyl

  2. předchozí zkušenosti

  3. nápodobou – např. zdravení, poděkování, ale i nevhodné formy chování

CITOVÝ VÝVOJ A SOCIALIZACE

Socializace = začleňování do společnosti –rodina, pak škola-vrstevníci, učitelé

Vrstevníci-vliv na sebeuvědomění (pozor na posmívání, urážky, šikana..)

Vůdcem v 1.-2. třídě je učitelka, ve 3. třídě její autorita ustupuje

Kamarádí s těmi, kteří sedí blízko, nebo kteří mají stejnou cestu ze školy

Upevňuje se systém hodnot, morálního jednání-nejdříve jedná podle norem proto, protože se chce vyhnout nepříjemnostem, kritice dospělých, pocitům viny, pak už proto, že si je zvnitřní

Rodina –pocit bezpečí a jistoty, velmi těžce nese rozvod rodičů

ŠKOLNÍ NEÚSPĚŠNOST- PŘÍČINY

1) ze strany dítěte

-Nižší rozumová úroveň,

-Nepozornost, nedbalost, nesoustředěnost,

-Malá vůle

-Neumí se učit, nebaví ho škola

Specifické poruchy učení

  1. dyslexie – porucha čtení, problémy s rozpoznáváním, zapamatováním,si písmen, hlavně tvarově podobných, problémy s rychlostí čtení, porozumění textu, neví, o čem čte, správnosti čtení – B, D, J, P, …..hláskuje, slabikuje obtížnější slova

  2. Dysgrafie – porucha psaní, písmo je nečitelné, píše pomalu, s námahou, nepamatuje si tvary písmen, neschopnost

napodobit tvary písmen, nedotahuje, vynechává písmena, zaměňuje si tvarově podobná písmena, např. H, K, škrtá, přepisuje,

3)Dysortografie – souvisí často s dyslexií, a dysgrafií, nerozlišuje tvrdé a měkké slabiky –di, ti ,ni, dy, ty, ny, umí je

vyjmenovat, ale v praxi je neumí používat , má problémy s gramatikou-problémy se skloňováním, časováním vynechává čárky, háčky, záměna, přehazování písmen, např. b,p, d, a-o, m-n, záměna sykavek –s,c, z, č,š, ž,

a)Dyskalkulie – porucha matematických schopností, plete si znaménka, prostorové problémy (geometrie),počítá moc dlouho, počítá na prstech, nechápe slovní úlohy, místo násobení používá sčítání, nezvládá přechod přes desítku, zrcadlová záměna- místo 12 čte 21, místo 18 čte 81, při sčítání se může o jednu splést …

b)Dyspraxie – porucha obratnosti (tělocvik)

c)Dysmúzie – porušena schopnost vnímat, reprodukovat hudbu, nepamatuje si melodii

Poruchy chování

  1. ADD- porucha pozornosti

  2. ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou

2) Ze strany rodičů

Nevěnují se dítěti při přípravě do školy

Nejednotnost výchovného působení – autoritativní X liberální postoj

Témata, do kterých materiál patří