Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace, druhy a význam komunikace, vedení a druhy rozhovoru

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (213.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

M.O. 24 ​Komunikace, druhy a význam komunikace, vedení a druhy 
rozhovoru  
 
- Komunikace znamená v širším smyslu sdílení, v užším smyslu jde o výměnu informací (nebo-li 
předávání zprávy).  
- Objektivní či subjektivní faktory, které znesnadňují nebo znemožňují optimální výměnu informací v 
komunikaci, se označují jako komunikační bariéry.  
- Komunikace mezi lidmi je součástí jejich INTERAKCE = nebo-li vzájemného působení.  
- To co sdělujeme je komunike, komunikační kanál -> od místa zdroje (nositele informace) k přijímateli 
informace.  
- Aby se komunikace mohla uskutečnit, musí být obě komunikující strany schopny informaci vnímat, 
zhodnotit, a uchovat nebo předat.  
- Komunikaci dělíme na verbální a non-verbální (neverbální): 
 

VERBÁLNÍ 

Při verbální komunikaci se používá verbálních prostředků -> mluvené či psané slovo. 
Verbální komunikace zahrnuje předpoklady (motivace proč to říkám) a výsledky 
(jakou dostanu reakci). Přičemž skutečný výsledek může být odlišný od 
očekávaného.  

Paralingvistika (tón hlasu) - když jsme rozčílení zvyšujeme hlas, atd. 

DIALOG -> rozhovor mezi 2 lidmi, informaci si předávají navzájem.  

MONOLOG -> rozhovor vede 1 člověk, informace sděluje hlavně on.  

NON-VERBÁLNÍ 

Mezi neverbální komunikaci řadíme především: oční kontakt, mimiku (oči, ústa a 
tvář), kinetiku (pohyb celého těla), haptiku (dotyky, objetí), proxemiku (vzdálenost od 
druhých), gestikulace.  

Díky neverbálnímu projevu mnohem snadněji než slovy vyjádříme své emoce, 
povzbuzení, sounáležitost s druhými a porozumění stavu a situaci nemocného.  

O vztahu dvou lidí mnoho prozradí vzdálenost, kterou při rozhovoru zaujmou. 
Rozlišujeme 3 sféry; 

Témata, do kterých materiál patří