Komunikace, druhy a význam komunikace, vedení a druhy rozhovoru
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
●
Abreační rozhovor
○
Je důležitý a umožňuje nemocnému odreagování emocí. Sestra by se neměla bát
podnítit nemocného k autentickému projevu (nechat ho vyplakat, vypovědět jak se cítí
a co prožívá)
●
Direktivní rozhovor
○
Je ten, kdy nemocnému udílíme rady, pokyny a vyžadujeme jejich plnění ( např.
držení diety, rehabilitační cvičení).
●
Nedirektivní rozhovor
○
Zařazujeme obvykle až po vstupním rozhovoru, cílem je uklidnit nemocného,
zapůsobit na něj a ovlivnit ho.
- PRODUKTIVNÍ A EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE
1. Naslouchání
2. Kladení otázek
3. Zrcadlení (reflex) -> dáváme pacientovi najevo, že ho posloucháme
4. Sumarizování
5. Parafrázování
6. Mlčení