Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace, druhy a význam komunikace, vedení a druhy rozhovoru

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (213.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Abreační rozhovor 

Je důležitý a umožňuje nemocnému odreagování emocí. Sestra by se neměla bát 
podnítit nemocného k autentickému projevu (nechat ho vyplakat, vypovědět jak se cítí 
a co prožívá) 

Direktivní rozhovor 

Je ten, kdy nemocnému udílíme rady, pokyny a vyžadujeme jejich plnění ( např. 
držení diety, rehabilitační cvičení). 

Nedirektivní rozhovor 

Zařazujeme obvykle až po vstupním rozhovoru, cílem je uklidnit nemocného, 
zapůsobit na něj a ovlivnit ho. 

 
-  ​PRODUKTIVNÍ A EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 

1. Naslouchání 
2. Kladení otázek 
3. Zrcadlení (reflex) -> dáváme pacientovi najevo, že ho posloucháme 
4. Sumarizování 
5. Parafrázování 
6. Mlčení 

Témata, do kterých materiál patří