Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




motivace-a-učení

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Pokusy s holuby= pověrčivé chování-vytvoření si diskriminančního podnětu / opakují chování, o kterém se domnívají, že jim přinesou štěstí (člověk a talismany).

KOMPLEXNÍ UČENÍ

-podstatou je schopnost vytvářet mentální reprezentace a operovat s nimi

-operace s mentálními reprezentacemi mohou být asociativní (např. Asociace představ-cesta z budovy) nebo složitější- více kroků, různé strategie

-Může být explicitní, ale probíhá i implicitně

UČENÍ VHLEDEM

-Wolfgang Köhler 20.léta 20.stol. (gestalt)

-nejvyšší forma učení

-situace, kde řešení vyžaduje komplikovanější strategii

-živočich spontánně pochopí novou situaci a předvídá potřebná jednání, které pak správně provede

-zvíře si vytváří mentální reprezentaci problému:

  • náhlost řešení

  • dostupnost již jednou objevené řešení

  • schopnost přenášet řešení do jiné situace

ČASTÁ FORMA UČENÍ U ČLOVĚKA a některých primátů

LATENTNÍ UČENÍ

-Edward Tolman 30.léta

-Vytváření a osvojení si kognitivních map (mentální reprezentace prostoru) u krys v bludišti

-Latentní učení = učení, které probíhá bez behaviorálních projevů

-výsledek se neprojeví, pokud není aktivován určitým podnětem

OBSERVAČNÍ UČENÍ

-Albert Bandura (1925)

-učení podle zásad operantního podmiňování

-informace o důsledcích svého chování získávám od vzorů

  • Pozornost

  • Retence (podržení)

  • Reprodukce

  • Motivace

BOBO DOLL EXPERIMENT- jak děti mlátili do panáka, když viděli, že to dělá někdo jiný

Témata, do kterých materiál patří