Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Objasnete problematiku zamerenosti osobnosti na zaklade potreb, motivace a zajmu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MOTIVACE

Potřeby jsou základním vnitřním činitelem zaměřenosti osobnosti. Neexistují jen samy o sobě, ale propojují se s vnějšími popudy (incentiva). Pohnutky k jednání, vytvářené vzájemnými vztahy mezi vnitřními potřebami a vnějšími incentivami, označujeme termínem motivace.

Motivace býva vnější pokud převažují popudy, incentivy nebo vnitřní pokud převažují potřeby. Např: Žák ve škole se učí, protože to uspokojuje jeho touhu poznávat a objevovat nové. Příklad vnitřní učební motivace. A vedle něho sedí žák, kterého to vůbec nezajímá, ale věnuje velké úsilí, aby se naučil, neboť mu hrozí špatná známka, nebo že se nedostane na vysokou školu. To je vnější incentivní motivace.

ZÁJMY

Slovem zájem označujeme uvědomělé, dlouhodobé a soustavné zaměření aktivity jedince na vybranou oblast poznávání a seberealizace. Zájmy sjednocují řadu oblastí osobnosti a aktivují jejich nasměrování. Např. sběratelský zájem integruje:

  • Poznávací zaměřenost - chce o dané oblasti něco vědět

  • Sociální zaměřenost - začleňuje se do mezilidských vztahů (kontakty se sběrateli)

  • Prakticko-prováděcí zaměřenost – realizování v rámci zájmu (třídění, popisky)

  • Hodnotová zaměřenost - vyzdvihuje určité cíle jako hodnoty, záleží mu na nich, přináší oběti

  • Životně stylová zaměřenost - organizace dne, životní plány

Rozvíjení a prohlubování zájmové oblasti má tedy pro vyhraněnost osobnosti zjevně velký význam.

Témata, do kterých materiál patří