Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázka č. 17

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (62.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Asertivní chování – Asertivní clovek

  • Má pozitivní postoj k druhým lidem i zdravé sebevědomí.

  • Dokaze primo vysvetlit, o co mu jde a jake ma cíle

  • Umi pozadat o laskavost a nebo ji nekomu poskytnout

  • Umi priznat neuspech, dokaze se branit manipulaci

  • Chová se přiměřeně sebejistě, umí naslouchat druhým a přistoupit na kompromis.

  • Respektuje morální zasady

  • Je schopen změnit svůj názor pod tlakem argumentů.

  • Asertivní vystupování je klidné, často pusobí uvolnenym dojmem

  • Mluva je primerene hlasita, srozumitelná

  • Ocní kontakt je prímý

  • Mimoslovní projev je bez napeti

Opakem asertivního chování je chování pasivní nebo agresivní.

Pasivní a agresivní chování

  • Pasivně jednající člověk neumí jasně sdělit své potřeby, pod natlakem jsou ochotni podridit se prospechu druhych, vysledkem byva frustrace

  • Opakem je agresivně jednající člověk, který se prosazuje na úkor druhých. Nedbá ne jejich práva. Někdy sice dosáhne svého, ale lidé k němu mají často záporný vztah.

Asertivní zásady

  • Učme se kontrolovat své emoce

  • Respektujme i osobní práva druhého

  • Stručně a upřímně vyjadřujme své pocity

  • Snažme se vidět sebe i druhého reálně

  • Pokusme se poznat i stanovisko druhého

  • Važme si názoru druhých

  • Nemějme navrch za každou cenu

  • Přiznejme omyl a napravme ho

  • Nacházejme kompromisy

VÝVOJ DĚTSKÉ KRESBY

  • na dětské kresbě názorně vidíme motorickou dovednost a představivost

  • kresba vyjádří momentální náladu , pocity , ale i vidění světa kolem

  • kresba dětí předškolního a školního věku zrcadlí smyslovou vnímavost a rozumovou vyspělost

  • dítě nejdřív kreslí jen tak , pro radost (dětem se líbí , že pohyb ručičkou zanechává stopy )

  • ve třech letech se však čmáranice začíná podobat nějaké konkrétní věci , která dítě zaujme, s postupujícím zráním se rozvine zraková kontrola kreslící činnosti a objeví se typická jednoduchá schémata : sluníčka , panáci-hlavonožci , stromy , auta aj.

  • kresbou dítě vyjádří poznatky o světě kolem sebe , vyjádří znalosti o předmětech a svou sociální zkušenost .

Stádia dětské kresby :

  • Období skvrn

  • Do 1 roku

  • Stádium čmáranic

  • do 2 let

  • dítě čmárá všem směry , aniž by pozvedlo tužku

  • toto stádium je velmi důležité a může nám leccos odhalit

  • spokojené dítě kreslí silné čáry a snaží se jimi pokrýt co nejvíc místa

  • dítě kreslí to , k čemu má emocionální vztah

  • Stádium čárání

  • 2-3 roky

  • začíná být ovlivněno intelektem

  • napodobuje psaní dospělých

  • některá svá „díla“ pojmenuje

  • Stádium hlavonožců , univerzálních postav

  • 3-5 let

  • kreslí postavy – kolečko-hlava , trup ; čáry-nohy , později i ruce

  • postupně přidává detaily-ústa , oči , pupek…

  • 5-6 rok přidává trup-další kolečko

  • Postavy dítěte zobrazuje zepředu

  • 6 let – úplná postava

  • Naivní realismus

  • 5-7 let

  • vyjadřuje vnitřní svět dítěte

  • hierarchická perspektiva – co je důležité , to je vepředu

  • tzv. sklápění-chybí perspektiva , roviny neodpovídají skutečnosti,zobrazení předmětů je disproporční . Z toho lze vidět , jak dítě obtížně rozeznává , co je horizontální a co vertikální

Témata, do kterých materiál patří