Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Člověk jako sociální bytost, vývojové etapy lidského života

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (96.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. aktivní

    1. útočící - lynčující dav

    2. únikové - panický dav

    3. získávací - pří nákupní horečce

    4. expresivní - demonstrace

  1. pasivní - sem patří posluchačstvo

-další klasifikace podle K.Davise z roku 1949

  1. davy sociálné strukturované - osoby spojené společným místem a soustředěné k témuž bodu zájmu - posluchačstvo, plánovaná expresivní dav

  2. náhodné davy - davy spojeny místem a zájmem, ale setkání to je neplánované a nepředvídané - divácké davy, panické davy, obtěžující davy (fronta)

  3. nezákonné davy - aktivní expresivní davy, amorální davy - orgiastické skupiny, feťáci

-dav je tedy zvláštním druhem sociálního seskupování a zjevně se odlišuje od skupin ve vlastním, užším smyslu

Sociologické schéma životního cyklu

Věk vztah já a ostatní Etapa Sociální charakteristika etapy profesní dráha Rodinný cyklus Přechod 0 - 2 „já“ je problém pro ostatní rané dětství odlišování sebe a okolí, počátky neverbální komunikace, výběrové chování, citových vazeb, důvěry hra internalizace rodinných rolí a vztahů, zkušenost z rodiny narození 2 - 5 „já“ je problém pro ostatní předškolní věk počátky verbální komunikace, identifikace sociálních vztahů (v rodině i mimo), osvojování hygienických a sociálních návyků, adaptace na kolektiv vrstevníků, odhalování vztahů autority hra internalizace rodinných rolí a vztahů, zkušenost z rodiny jesle, mateřská školka 6 - 12 „já“ je problém pro ostatní školní věk formování vrstevnických vztahů a pravidel skupinového chování učení a vzdělávání, tvorba zájmů a osobních postojů, vznik vztahů zodpovědnosti učení, fantazijní volba povolání ideální volba partnera, počátek přípravy na manželství a rodičovství škola 12 - 15 „já“ jsem problém pro sebe puberta formování vztahů mezi pohlavími, počátek emancipace od rodiny, vyhrocení konfliktů zájmů, vznik problému sociální identity pokusná volba povolání, oddálení rozhodnutí seznamování škola 16 -20 ostatní jsou problém pro „já“ dospívání nabývání zákonných práv a povinností, selekce a koordinace zájmů, počátek nezávislosti, formování světonázorných postojů, krize adolescence reálná volba povolání sbližování, láska, intimní vztah, sexuální poměr první povolání

psychologické schéma životního cyklu

  1. prenatální fáze

-má embryonální periodu (vývoj orgánů do 8.týdně) - fetální doba (dokončení vývoje orgánů) - narození

-psychika matky má vliv na plod - malformace

  1. natální fáze

-narození - první obtížná zatěžkávací zkouška (samotné dýchání, okysličení krve, nové prostředí, mimo matčino lůno)

  1. kojenecký věk

-až k počátkům vývoje řeči (do 1.roku)

-symbolická doba mezi matkou a dítětem (orální fáze podle Sigmunda Freuda)

-zrakové vnímání, zvedání hlavy, opirání se o lokty (3.měsíc), posazení (6.měsíc), chůze (8.měsíc), zdokonalení nepodmíněných reflexů a vznik podmíněných, 5 měsíců kojení

Témata, do kterých materiál patří