Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Člověk jako sociální bytost, vývojové etapy lidského života

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (96.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

-separační úzkost (9.měsíc), abstrakce (10.měsíc), uvědomování si vlastního já (9.-12.měsíc)

-příprava na hlasitou řeč je žvatlání

-novorozenec stráví 90% dne spánkem

-samostatná chůze okolo 15.měsíce

  1. batole

-od 1. do 3.roku zřetelné zpomalení růstu

-jemné pokyny rukou, chápání jmen věcí, stvoření věty, myšlení v představách, proces osamostatňování, egocentrismus, výrazné projevy citů, svoboda v řádu

-při odloučení od matku

  1. fáze protestu

  2. fáze zoufalství (apatické, pokleslé chování)

  3. fáze pozvolného odpoutání

    1. předškolní věk

-od 3.-6.let

-velký význam mají individuální rozdíly v kolektivu

-matematické a abstraktní myšlení, kognitivní egocentrismus (bejsem středem světa), antropomorfické myšlení (zlá stůl, který mě praštil), magické myšlení (vyšší moc pro nevysvětlitelné jevy), střídání sociálních rolí, sexuální identifikace (Oidipův a Elektřin komplex)

-reakce vzdoru - rozložení své vlastní vůle

-podle Sigmunda Freuda je toto anální stádium a ve falické fázi tohoto stádia (3.-5.rok), dítě objeví penis a vagínu a jejich stimulací vyvolává pocity slasti

-v 6.roku má mozek 90% konečné hmotnosti a el. aktivita se blíží el. aktivitě dospělého

  1. školní věk

-6.-11.rok

-harmonický vývoj osobnosti, kdy škola je pro dítě zdrojem důležitých impulsů pro další vývoj myšlení a řeči

-tzv. názorné myšlení - dítě nedokáže rozeznat různé možné pohledy, ale pomalu se adaptuje na stádium konkrétních myšlenkových operací

-období sexuální latence (zájem o sexuální pozadí) → předčasný zájem = „konjuktura“

-bližší přátelské vztahy ve 3.třídě, výrazná soutěživost, struktura třídy

-dobrá paměť i logika, ovládání 5000 aktivních slov, velká výkonnost organismu, zvýraznění rysů v obličeji, nepřesná koordinace (prsty, zrak)

  1. pubescence

-11.-15.rok

-růst zrychlení u chlapců v 14ti a u děvčat v 11.

-sexuální akcelerace biologického zrání (tj. zrychlení biologického zrání)

-vytvoření hodnotového systému za vědeckého abstraktního myšlení

-velký citový rozkyv, poruchy soustředění, změny nálad, unavenost, labilita, protikladné city

-3 formy vzpoury proti autoritě: 1.klidná vzpoura - vynucení, potlačení vzpoury v sobě a držení

2.vlažný vztah - odvrat od rodičů

3.různé napětí - vzpoura se projeví jako řada konstruktivních projevů

-hledání ideálu, zvídavost o anatomii a fyziologii člověka

-sebereflexe, sociální osamostatnění ⇒ pozitivní vývoj

  1. adolescence

-15.-20.roků

-inteligenci rozeznáváme: a) tekutou - přirozená bystrost, dána biologicky

b) krystalická - během života nabytá, naučené myšlenkové obraty

-hledání se, vlastní identity - studium, zaměstnání, rodina

-generační problém = problém rodičů a dětí v citové a sexuální stránce života adolescenta + rozdílné názory ( i představy)

Témata, do kterých materiál patří