Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Nástroje marketingového mixu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Cena:

= nejpružnější marketingový nástroj

Faktory ovlivňující cenu:

  1. Vnitřní faktory – cíle organizace, výše nákladů, ostatní nástroje mixu

  2. Vnější faktory – konkurence, poptávka, ekonomické faktory (inflace, příjmy), distribuční síť

Proces stanovení ceny zahrnuje:

  1. Určení cílů

  • zisk a jeho maximalizace

  • tržní podíl

  • růst objemu prodeje

  1. Odhad poptávky

  • neelastická poptávka – změna cena nemá vliv na změnu množství produktů

elastická poptávka – změna ceny má vliv na množství produktů

  • stavy poptávky:

    • negativní – zákazníci se vyhýbají zboží

    • nulová – zákazníci se nezajímají

    • klesající – na trhu jsou lepší substituty

    • nadměrná – poptávka vyšší než výroba

    • nezdravá – poptávka po nezdravých věcech (cigarety)

  1. Odhad nákladů = spodní hranice pro stanovení ceny

  2. Analýzu cen konkurence

  3. Metody stanovení ceny:

    • nákladová metoda – stanovena na základě nákladů + přirážka pro zisk

    • poptávková metoda – stanovena tak, aby vyvolala maximální zisk

    • konkurenční metoda – stanovena v reakci na ceny konkurence

    • metoda vnímaní hodnoty – stanovena tak, jak zákazníci vnímají hodnotu produktu

  4. Výběr cenové strategie

  • závislost na fázi ŽCV

  • Baťovské ceny – ceny končící č. 9

Skimming (sbírání smetany) - vysoké ceny pro maximalizaci zisku

Pronikání - nízké ceny pro rychlé získání tržního podílu a silné pozice na trhu

Diskriminační ceny – ceny dospělý x dítě

  • Slevy – množstevní sleva, sezónní sleva

Životní cyklus výrobku a cena:

  • Zavádění – dle vybrané strategie (cena může být nízká i vysoká)

    • marketingové strategie:
      strategie rychlého sbírání smetany – vysoká nákla. propagace + vysoká cena

strategie pomalého sbírání smetany – nízké nák. propagace + vysoká cena
strategie rychlého pronikání – vysoké nák. propagace + nízká cena
strategie pomalého pronikání – nízké nák. propagace + nízká cena

  • Růst – cena vysoká, může se snižovat v závislosti na konkurenci

  • Zralost – nízká cena kvůli velkému množství podobných výrobků na trhu

  • Úpadek – pokles poptávky -> cena nejnižší

Distribuce:

- zprostředkovává cestu produktu od výrobce k zákazníkovi

Volba distribuční cesty závisí na

  • druhu a velikosti zboží, konkrétním spotřebiteli, čekací době

Funkce distribuce

  • Obchodní – zprostředkovatelé + prostředníci nakupují zboží a prodávají ho dále

  • Logistická - činnosti spojené s dopravou, skladováním výrobku

  • Podpůrná – aktivity pro usnadnění pohybu zboží

Distribuční kanály – úrovně marketingových cest

  • bezúrovňová cesta – od výrobce k zákazníkovi

  • jednoúrovňová – výrobce -> maloobchod -> zákazník

  • dvouúrovňová – výrobce -> velkoobchod -> maloobchod -> zákazník

  • víceúrovňová – výrobce -> agent -> velkoobchod -> maloobchod -> zákazník

Typy konfliktů:

Témata, do kterých materiál patří