1. Nástroje marketingového mixu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vertikální konflikty – cenové neshody
Horizontální konflikty – mezi pobočkami
Vícecestné konflikty – mezi distribučními cestami
Typy distribuce
Intenzivní distribuce – spotřební zboží; každodenní nákup
Selektivní distribuce – běžné zboží (elektronika); zákazník ochoten přijet když potřebuje
Exkluzivní distribuce – luxusní zboží
Velkoobchod:
důležitý pro efektivní pohyb zboží od výrobců k dalším prodejcům
Typy klasických velkoobchodů:
VO poskytující plné služby: nakupují, prodávají, dělí, kompletují, dopravují, financují, nesou plné riziko.
s širokým sortimentem
velká šířka a malá hloubka sortimentu
s úzkým sortimentem
malá šířka a velká hloubka sortimentu
2. VO poskytující omezené služby
a. samoobslužné VO (Cash and carry)
i. zákazníci (maloobchodníci) si vybírají a odvážejí zboží sami
Maloobchod
Dělení maloobchodu:
specializovaný obchod – úzký sortiment v širokém výběru
obchodní dům – několik výrobkových řad, každý druh zboží v jiném oddělení
supermarket – velká samoobslužná maloobchodní prodejna, nízké náklady, malá obchodní marže,
diskontní prodejna – často se měnící sortiment, výrazná sleva
KOMUNIKACE / propagace
nástroj, který informuje o produktu, přesvědčuje zákazníky o jeho výhodnosti
model AIDA
awareness = upoutat pozornosti
interest = vzbudit zájem
desire = vyvolat přání
action = dosáhnout akce
Nástroje komunikačního mixu:
Reklama: Tištěné a vysílané inzeráty, brožury, letáky, billboardy, poutače, symboly, loga a videokazety.
Podpora prodeje: Soutěže, hry, loterie, ukázky, kupony a úvěry s nízkým úročením.
Osobní prodej: Obchodní nabídky, setkání, veletrhy a výstavy.
Public relations: Články v tisku, projevy, semináře, publikace a slavnostní události.
Přímý marketing: Katalogy, poštovní zásilky, e-maily a faxy.
Reklama
= je placená forma neosobní komunikace
-
cíl - zvýšení poptávky, tvorba silné značky, posílení finanční pozice, motivace pracovníků a vytvoření pozitivního image.
-
funkce reklamy:
informační
přesvědčovací
připomínající
-
druhy:
reklama obranná – náprava veřejného mínění
srovnávací reklama – porovnává výrobky stejné povahy
guerilla reklama (marketing) – originální nápad, který je kreativně zpracován
-
reklamní média
televize
(+) široký dosah, obraz
(-) vysoké náklady, krátká doba působení
rozhlas
(+) nízké náklady, rychlá příprava
(-) zvuková prezentace
noviny
(+) pružnost, rychlá odezva
(-) krátká životnost, nekvalitní tisk
časopisy
(+) delší životnost, kvalitní tisk
(-) dražší
product placement = cílené umístění produktu ve filmech, seriálech
-
Výhody
Široký dosah
Silný vizuální dopad
Zvýšení povědomí
-
Nevýhody:
Vysoké náklady
Omezená interaktivita
Reklamní slepota
Podpora prodeje