Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Nástroje marketingového mixu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Vertikální konflikty – cenové neshody

  • Horizontální konflikty – mezi pobočkami

  • Vícecestné konflikty – mezi distribučními cestami

Typy distribuce

  • Intenzivní distribuce – spotřební zboží; každodenní nákup

  • Selektivní distribuce – běžné zboží (elektronika); zákazník ochoten přijet když potřebuje

  • Exkluzivní distribuce – luxusní zboží

Velkoobchod:

  • důležitý pro efektivní pohyb zboží od výrobců k dalším prodejcům

Typy klasických velkoobchodů:

  1. VO poskytující plné služby: nakupují, prodávají, dělí, kompletují, dopravují, financují, nesou plné riziko.

    1. s širokým sortimentem

      1. velká šířka a malá hloubka sortimentu

    2. s úzkým sortimentem

      1. malá šířka a velká hloubka sortimentu

2. VO poskytující omezené služby

a. samoobslužné VO (Cash and carry)

i. zákazníci (maloobchodníci) si vybírají a odvážejí zboží sami

Maloobchod

Dělení maloobchodu:

  • specializovaný obchod – úzký sortiment v širokém výběru
    obchodní dům – několik výrobkových řad, každý druh zboží v jiném oddělení
    supermarket – velká samoobslužná maloobchodní prodejna, nízké náklady, malá obchodní marže,
    diskontní prodejna – často se měnící sortiment, výrazná sleva

KOMUNIKACE / propagace

  • nástroj, který informuje o produktu, přesvědčuje zákazníky o jeho výhodnosti

  • model AIDA

    • awareness = upoutat pozornosti

interest = vzbudit zájem

desire = vyvolat přání

action = dosáhnout akce

Nástroje komunikačního mixu:

  1. Reklama: Tištěné a vysílané inzeráty, brožury, letáky, billboardy, poutače, symboly, loga a videokazety.

  2. Podpora prodeje: Soutěže, hry, loterie, ukázky, kupony a úvěry s nízkým úročením.

  3. Osobní prodej: Obchodní nabídky, setkání, veletrhy a výstavy.

  4. Public relations: Články v tisku, projevy, semináře, publikace a slavnostní události.

  5. Přímý marketing: Katalogy, poštovní zásilky, e-maily a faxy.

Reklama

= je placená forma neosobní komunikace

  • cíl - zvýšení poptávky, tvorba silné značky, posílení finanční pozice, motivace pracovníků a vytvoření pozitivního image.

  • funkce reklamy:

    • informační

    • přesvědčovací

    • připomínající

  • druhy:

    • reklama obranná – náprava veřejného mínění

    • srovnávací reklama – porovnává výrobky stejné povahy

    • guerilla reklama (marketing) – originální nápad, který je kreativně zpracován

  • reklamní média

    • televize

      • (+) široký dosah, obraz

      • (-) vysoké náklady, krátká doba působení

    • rozhlas

      • (+) nízké náklady, rychlá příprava

      • (-) zvuková prezentace

    • noviny

      • (+) pružnost, rychlá odezva

      • (-) krátká životnost, nekvalitní tisk

    • časopisy

      • (+) delší životnost, kvalitní tisk

      • (-) dražší

    • product placement = cílené umístění produktu ve filmech, seriálech

  • Výhody

    • Široký dosah

    • Silný vizuální dopad

    • Zvýšení povědomí

  • Nevýhody:

    • Vysoké náklady

    • Omezená interaktivita

    • Reklamní slepota

Podpora prodeje

Témata, do kterých materiál patří