Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




teaching grammar - přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.6 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Guided discovery 

This technique is based on creating activities 
that allow learners to generate their own 
discoveries and explanations.  
Role of teacher : 
select appropriate task 
offer appropriate instructions, help,  feedback 
manage and structure the lesson so that Ss   get 
involved 

Scrivener, 164 

Restricted output activities 

designed by their focus on limited options for use of 
the language - limited options for communication, 
focus on accuracy; typical restricted activities: 
1. drills (repetition, substitution, transformation) 
2. exercises (printed exercise in course-books, e.g. 

gap-filling, matching, multiple- choice) 

3. dialogues (short dialogues created to practise 

particular item of grammar) 

4. games (e.g. Miming an action, Growing stories) 
 

Repetition drills   
• Teacher:    He´s going to open the door. 
• Students:  He´s going to open the door.  
• Teacher:    He´s going to drive the car.  
• Students:  He´s going to drive the car.  
Substitution drills 
• Teacher:    He´s going to drive a car 
• Students:  He´s going to drive a car 
• Teacher:    bus  
• Students:  He´s going to drive a bus. 
• Teacher:    taxi 

Teacher:    He´s going to eat a cake. 
Students: He´s going to eat a cake. 
Teacher:    coffee 
Students:  He´s going to drink coffee. 
Teacher:    film 
Students:  He´s going to watch a film. 
 

Transformation drills: 
Teacher:    He´s opening the cake tin. 
Students: He´s going to eat a cake. 
Teacher: He´s standing beside the swimming 
pool.  
Students:  He´s going to swim. 
True sentences: 
Teacher:    What are you doing after school. 
Students: I am playing fotball 
Teacher: and tonight? 
Students: I am watching TV 
 
 
 

When drilling 

Do not drill improbable English. 
Personalise some items. 
Keep the atmosphere humorous but focus 
serious. 
Make sure Ss get  practice, not you. 
Use gestures, mime, pictures, boards. 

Témata, do kterých materiál patří