Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




teaching grammar - přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.6 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Scrivener, 2000: 171 

Written exercises 

Use of text book activities- work in pairs, groups, 
teams 
Make a printed exercise more game like 

Presentation Practice Production 

Pros 

Cons 

has a logic appeal both to teachers and 
students and reflects the way other skills 
are learned, e.g. football 
 

Learners will perform the activity with the 
new learned structure correctly in that 
lesson, but will then cease to use it, or 
produce it inaccurately 

Allows the teacher to control the content 
and pace of the lesson and provides a 
convenient template  
 
 

Language is learned in bits and steps 
BUT: Language acquisition is more 
complex and less linear than the PPP 
model assumes 
 

 
Controlled practice stage provides 
conscious focus on form  
 

assumes that accuracy precedes fluency 
BUT: learners might be able to speak 
fluently while still making mistakes 
 

Literature 

Harmer, J. ( 2015) The practice of English Language 
Teaching. Harlow: Pearson Education Limited.  
Scrivener, J. ( 2011) Learning Teaching. London: 
Macmillan Publisher Limited.  
Thornbury, S. ( 2012) How to teach grammar. Harlow: 
Pearson Education Limited 
Ur, P. ( 2012) A Course in English Language Teaching. 
Cambridge: CUP 

Témata, do kterých materiál patří