Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Classroom management přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (882.56 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Examples 

After you give instructions check that they 
understood them- especially complicated ones 
A, before a roleplay, after you have signed roles 
B, before an information gap activity in which 
one student has information which the other 
student has to find out 
C, before a dictation 

3. Giving instructions 

Use simple language and short expressions 
Be consistent 
Use visual or written clues 
Demonstrate 
Break the instructions down 
Target your instructions 
Be decisive 

Classroom English 

• The target language in the classroom  - an 

important resource for the learners; 

• Language of daily routines • Language of pedagogical purposes • Language of social interaction 

• (See the seminar handouts.) 

• Language of daily routines • Open your books on page 55. 
• Who´ s absent today?  
• Sit down. 
• Who is on duty?  
• Can a have a volunteer to clean the board? 
• Come on, try harder.  
• Listen everybody. I need your attention now. 
   

• Language of pedagogical purposes • Look at the board.   
• There are five pictures on the board.  
• Try to say the words after me.  
• We are going to listen to a song.  
• Do you get the idea?  
• What is wrong with the sentences?  
• Do these words go together?  

• Language of social interaction • Good afternoon. 
• You have lovely glasses, Peter, are they new? 
• How are you today?  
• What are your plans for the Christmas 

holidays?   

• What is the weather like today?  

• Unlike the language of everyday routines,     

the language of social interaction is often 
neglected by teachers;  

• The most difficult -  language of pedagogical 

purposes – language used for clear 
instructions (grading is necessary – to adjust 
to the level of our learners); 
 

4. Authority 

 gathering and holding attention,  
deciding who does what – e.g. answer a 
question,  
make a decision etc.;  
establishing or relinquishing authority as 
appropriate;  
getting someone to do something; 

Témata, do kterých materiál patří