sebehodnocení Som, pp, Oše
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Posuzovaný parametr ano ne částečně Rozumím významu reflexe učení žáků a žákyň pro efektivitu jejich učení. X Vedu žáky a žákyně v průběhu výuky, případně po jejím skončení, k vyhodnocování procesu vlastního učení, tj. k vyhodnocování toho, co jim pomáhá či naopak brání v učení. Vedu žáky a žákyně k tomu, aby na základě této reflexe lépe řídili vlastní učení. x
Oblast 5 – Profesní spolupráce
Zhodnoťte úroveň Vaší spolupráce kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu:
Hodnotící škála14 /Posuzovaný parametr ano ne částečně Zvu kolegy a kolegyně (či spolužáky a spolužačky v průběhu studia učitelství) na pozorování své výuky a chodím pozorovat výuku také k nim. Výuku společně reflektujeme, poskytujeme si zpětnou vazbu a vzájemně se inspirujeme. X Podle možností vyučuji v páru (tandemu) s kolegou či kolegyní (či se spolužákem nebo spolužačkou nebo provázejícím učitelem/učitelkou v průběhu studia učitelství) nebo s uvádějícím učitelem/učitelkou. Společně výuku plánujeme, vedeme a vyhodnocujeme. x
Zhodnoťte, jak spolupracujete s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň:
Hodnotící škála15 /Posuzovaný parametr ano ne částečně Uvědomuji si důležitost komunikace s rodiči či zákonnými zástupci žáka či žákyně. Jsem schopen/schopna využívat komunikační dovednosti tak, aby komunikace probíhala partnersky a aby co nejefektivněji vedla k cíli spolupracovat v zájmu žáků či žákyň. x Zapojuji se (pod vedením provázejícího učitele/ky) do komunikace s rodiči či zákonnými zástupci na podporu rozvoje jejich dětí. X Využívám komunikaci s rodiči či zákonnými zástupci) k seznámení se s rodinným zázemím žáků a žákyň tak, abych mohl/a tuto znalost využít k efektivnímu vzdělávání žáků a žákyň. x
Oblast 6 – Profesní sebepojetí, rozvoj, etika a duševní zdraví
Zhodnoťte úroveň Vaší práce na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji.
Hodnotící škála16 /Posuzovaný parametr ano ne částečně Vědomě pracuji na utváření svého profesního sebepojetí, tj. formuluji či upravuji svou učitelskou vizi, jakým učitelem chci či nechci být a proč. Svou učitelskou vizi opírám o reflektovanou zkušenost, poznání sebe sama a svých silných i slabých stránek v roli učitele/ky, o odborné poznatky a další zdroje. Vysvětlím přínos své učitelské vize pro učení a rozvoj žáků a žákyň. X Na základě svých rozvojových potřeb a své učitelské vize si stanovuji rozvojové cíle. Systematicky pracuji na jejich naplňování a využívám k tomu široké škály prostředků (např. vzdělávání, odborná literatura, kolegiální spolupráce, rozvojové komunity, mentoring). x
Zhodnoťte úroveň Vaší práce s informacemi a s digitálními nástroji, vedení žáků a žákyň k demokratickým hodnotám a jednám v souladu s profesní etikou učitele.