Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




sebehodnocení Som, pp, Oše

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (73.1 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zhodnoťte úroveň Vašich kompetencí v oblasti vzdělávacích potřeb žáků a žákyň:

Hodnotící škála4 /
Posuzovaný parametr
ano ne částečně Poznávám žáky a žákyně, jejich vzdělávací potřeby a aktuální úroveň jejich kompetencí. Vědomě při tom pracuji s vlastními předsudky. x Plánuji výuku tak, aby vedla k aktivnímu zapojení žáků a žák. x Využívám různorodé výukové postupy ve fyzickém i digitálním prostředí (výukové metody, organizační formy práce, výukové prostředky, způsoby hodnocení a reflexe výuky), které směřují ke zvoleným cílům a jsou vhodné vzhledem k vyučovanému oboru a potřebám žáků a žákyň. x Plánuji výuku tak, aby všechny její součásti byly logicky provázané a směřovaly k naplňování vytyčených cílů. x

Zhodnoťte úroveň Vašich kompetencí v podpoře k zvídavosti a motivaci učení u žáků a žákyň:

Hodnotící škála5 /
Posuzovaný parametr
ano ne částečně Zjišťuji, co už žáci a žákyně umí a vědí, a nově vyučovaný obsah a kompetence s tím propojuji. Cíleně navazuji na předchozí výuku. x Propojuji výuku se zkušeností žáků a žákyň a zprostředkovávám jim smysl vyučovaného obsahu. x Povzbuzuji a inspiruji žáky a žákyně k dalšímu učení tím, že oceňuji jejich silné stránky, je-jich snahu a pokrok a zprostředkovávám jim konkrétní příklady výstupů úspěšného učení. x Motivuji žáky a žákyně tím, že se sám/sama neustále učím, a to také od žáků a žákyň a spolu s nimi. x Projevuji zájem o vyučované obory a jejich smysl pro jednotlivce i společnost. x

Zhodnoťte úroveň Vašich kompetencí k vedení výuky:

Hodnotící škála6 /
Posuzovaný parametr
ano ne částečně Formuluji srozumitelná a stručná zadání úkolů či výukových situací a po zadání ověřuji, do jaké míry jim žáci a žákyně porozuměli. x Vedu výuku tak, abychom já i žáci a žákyně efektivně nakládali s časem. x V průběhu výuky sleduji potřeby žáků a žákyň a vhodně na ně reaguji. x

Zhodnoťte úroveň Vašich kompetencí v reflexi výuky a vyhodnocení dosahování stanovených cílů:

Hodnotící škála7 /
Posuzovaný parametr
ano ne částečně Rozumím procesu reflexe výuky, jeho fázím a významu pro zlepšování učení žáků a žákyň i pro můj vlastní profesní rozvoj. Výsledky reflexe využívám pro plánování navazující výuky. x Průběžně získávám různorodé důkazy o učení žáků a žákyň (projev nebo produkt jeho/její práce, který dokládá posun v učení) a eviduji je. x Pravidelně získávám zpětnou vazbu na svou výuku od žáků a žákyň a kolegů a kolegyň (případně spolužáků a spolužaček v průběhu studia učitelství); jsem otevřený/á jejich zpětné vazbě. Dávám zpětnou vazbu kolegům a kolegyním na jejich výuku a reflektuji ji spolu s nimi. x Analyzuji svou výuku, identifikuji příčiny, proč docházelo či nedocházelo k pokrokům v učení žáků a žákyň, a navrhuji změny pro svůj budoucí postup, které následně aplikuji v praxi. x

Témata, do kterých materiál patří