OSE_13
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
• úvodní – na začátku praktické vyučovací jednotky. Je potřebné dodržovat časové rozpětí, které by nemělo být delší než 30 min
• průběžnou – závisí na aktuálních potřebách. Učitel ji může použít kdykoliv v průběhu praktické vyučovací jednotky, a to především, když žáci špatně pochopili úvodní instruktáž (je to opravná, korekční instruktáž) nebo když chce učitel ještě více doplnit instruktáž (mluví se o dodatkové, rozšiřující instruktáži).
Formy motivace
Motivační metody: dělí se na vstupní a průběžné
Vstupní – motivační povídání (zážitky z praxe, zajímavé případy, kazuistiky), motivační rozhovor
Průběžné – motivační výzva, aktualizace obsahu učiva, pochvala, povzbuzení, kritika
Prostředky výuky – didaktické prostředky (Didaktika ošetřovatelství, Kuberová)
jsou to jevy a předměty, které ve spojení s didaktickými metodami pomáhají učiteli dosáhnout vzdělávacích cílů a záměrů.
Materiální didaktické prostředky – předměty, které zajišťují, podmiňují a zefektivňují průběh vyučovacího procesu. Patří sem:
Literární pomůcky – knihy, časopisy, slovníky, brožury, učebnice
Pracovní materiály – sešity, tabulky, návody, učební prostory a jejich vybavení – tabule, nástěnky, skířně, lůžko, invalidní vozík, modely, fuguríny, ukázky léků, makety, pomůcky k ošetřování
Nemateriální didaktické prostředky – vyučovací metody, organizační formy vyučování