Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_13

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.98 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Psychomotorické cíle

  • Příkladem psychomotorických cílů je naučit se dezinfikovat pomůcky, připravit jídlo pro ležícího klienta a nakrmit ho, obvázat ránu podle ukázky, změřit krevní tlak, rychle a spolehlivě připravit injekci, vykonat kardiopulmonální resuscitaci.

Afektivní cíle

  • Příkladem afektivních cílů je schopnost naslouchat klientovi, reagovat na jeho otázky, být vůči němu a

  • jeho blízkým empatický

Charakteristika učiva

Předmět ošetřovatelství je zařazen do studia tohoto oboru jako maturitní předmět.

Učivo vychází z okruhu ošetřovatelství a ošetřování nemocných RVP praktické sestry i ze specifik regionálních partnerských zdravotnických zařízení.

Učivo poskytuje žákům ucelený přehled o teorii ošetřovatelství i potřebné odborné znalosti a praktické dovednosti z ošetřovatelských postupů v péči o nemocné v rámci ošetřovatelského procesu. A to jak v oblasti všeobecné ošetřovatelské péče, tak ošetřovatelské péče v jednotlivých klinických oborech a v komunitní péči.

Učivo se realizuje v rámci teoretické výuky společné pro celou třídu a ve výuce cvičení, která probíhají v odborných učebnách, kdy je třída dělená na skupiny. Dále je dle možností doplněna o exkurze na odborná pracoviště.

Výuka ošetřovatelství směřuje k tomu, aby žáci:

  • jednali odpovědně a v souladu s ošetřovatelskými standardy a přijímali osobní odpovědnost za svá rozhodnutí a jednání v poskytování ošetřovatelské péče, dbali na kvalitu své práce

  • vážili si života, zdraví i životních zkušeností každého jedince jako jedinečné osobnosti, získali zodpovědný vztah i ke svému vlastnímu zdraví

  • dodržovali práva pacientů a etické normy pracovníků ve zdravotnictví

  • vhodně komunikovali se všemi pacienty/klienty, uplatňovali holistický přístup, respektovali věková, osobnostní a kulturní specifika klientů, oprostili se od stereotypů a předsudků ve vztahu k lidem jiné víry, etnického původu nebo sociálního zázemí

  • osvojili si zásady týmové práce, uvědomovali si potřebu přiměřené sociální komunikace v týmové spolupráci

  • respektovali duchovní i materiální hodnoty společnosti, vážili si životního prostředí

  • pracovali bezpečně a osvojili si bezpečné pracovní postupy, dodržovali zásady hygieny, antisepse a asepse

Organizační formy výuky (Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2, Martina Cichá, Zlatica Dorková)

• frontální – učitel vysvětluje výkon a současně jej předvádí celé skupině žáků,

• skupinová – používá se při vysvětlování a předvádění menším skupinám,

• individuální – je určena jednotlivým žákům, a to především těm, kteří nepochopili vysvětlování a předvádění, jsou nejistí a dělají při výkonech chyby.

Výukové metody

Skupinová výuka

  • U řady výkonů lze s úspěchem realizovat skupinovou výuku (např. při celkové hygienické péči – jeden žák je „pacientem“, další dva provádějí celkovou koupel na lůžku, nebo při měření krevního tlaku – jeden žák je „pacientem“, druhý mu měří krevní tlak). V jiných situacích je vhodná individuální výuka (např. při ředění dezinfekčních roztoků).

Témata, do kterých materiál patří