OSE_19.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
předmětem je zkoumání a řešení krizových situací a krizí, které vznikají v důsledku:
živelních pohrom
antropogenních havárií
eskalací rizik ekonomického charakteru
sociálních a společenských forem ohrožení
Vznik krizové situace
neúmyslně – přírodní katastrofa
na základě konfliktu – politika, obchodní válka
Úrovně procesu
řízení rizik – specifická aktivita, jejímž cílem minimalizovat (zamezit) možnost vzniku krize
řízení krizí – vyšší fáze krizového managementu, která má za cíl dostat krizi pod kontrolu, redukovat rozsah škod a ztrát a minimalizovat dobu trvání krize
Metody řízení
pro-aktivní řízení – typ řízení, ve kterém jsou předem prováděna opatření a činnosti na odvrácení nebo alespoň zmírnění některých nežádoucích jevů a je zajišťována připravenost na zvládnutí očekávaných nežádoucích jevů
reaktivní řízení – typ řízení, ve kterém jsou problémy řešeny, až když nastanou
Vývojové fáze
fáze prevence – souhrn činností, které vedou k zabránění vzniku krizových situací
fáze připravenosti – souhrn činností vedoucích k zajištění akceschopnosti a bezpečnosti systému při poskytování záchranných a likvidačních prací a opatření k řešení krizových situací
fáze odezvy – souhrn činností, které zaručují rychlé překonání krizové situace s minimálními následky
fáze obnovy – činnosti, které směřují k rychlé obnově infrastruktury v postižené oblasti
Příprava na vyučovací jednotku a popis konkrétního příkladu pro výuku v rámci odborné praxe – ošetřování nemocných ve zdravotnických zařízeních
Příprava na výuku
je náročnou myšlenkovou činností, kdy si učitel opakovaně promítá v mysli celou vyučovací jednotku a zároveň provádí její úpravy tak, aby odpovídala jeho záměru.
většina učitelů si výsledky této činnosti zaznamenává alespoň stručně, stanovená forma ale není
Projektování/plánování výuky má několik kroků:
studium kurikulárních dokumentů
studium učebních osnov – důležité jsou zejména úvodní kapitoly, kde jsou formulovány výukové cíle, jichž mají žáci dosáhnout. K těmto cílům by měla výuka neustále směřovat. Vedle osnov se důležitými kurikulárními dokumenty stávají také standardy vzdělávání
studium učebnice – je potřeba porovnat obsah učebnice s obsahem učiva vymezeným osnovami. V případě, že obsahy nesouhlasí, měl by se učitel rozhodnout o tom, který z doplňujících materiálů bude používat, aby bylo dosaženo cílů daných osnovami
zjištění potřeb žáků
kutikulární dokumenty je třeba porovnat s potřebami žáků a jejich dosavadními znalostmi.
tematický plán učiva
je konečnou představou o výuce ve školním roce. Stanovuje tematické celky, počty hodin, které se jim budou věnovat.
Typy přípravy na výuku – dle Slavomíra Ryse: