OSE_19.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
První typ – blesková příprava
odpovídá na otázky: Co? Jak?
učitel si vymezí obsah, metody a prostředky
o výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice – v praxi se s tímto typem setkáváme často, a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času
Druhý typ
odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?
učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni.
Nejčastější typ přípravy
Třetí typ
je nejnáročnější, odpovídá na otázky: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout? Jakými prostředky?
zohledňuje také
zvláštní didaktická hlediska – co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? jak budu žáky aktivizovat? jak zajistím diferencovaný přístup k žákům?
výchovná hlediska – jak mohu učiva výchovně využít?
organizuje si vyučovací jednotku (jaké pracovní podmínky musím zajistit?), časový projekt (kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím?
Příprava odborné praxe
učitel zná ošetřovací jednotku
BOZP (učitel, vrchní sestra) – podpis
povinná mlčenlivost zdr. pracovníka
standart úpravy žáka/studenta
harmonogram ošetřovací jednotky
seznámení s plánem učiva/modulem
etické normy
vnitřní řád školy
seznámení s pracovníky ošetřovací jednotky
orientace na ošetřovací jednotce
Specifika praktické výuky ve zdravotnických zařízeních
Formy výuky se uplatňují jak individuální, tak skupinová a je třeba je kombinovat
motivovat žáky k aktivnímu přístupu k řešení problémů
hodina má 60 minut. Rozložení učebního dne je následovné:
-
Úvodní část
-
nástup žáků, kontrola docházky, kontrola úpravy a pracovního odění žáků
-
seznámení žáků s cílem učebního dne
-
cíle
-
metody výuky: pozorování, studium dokumentace, prezentace poznatků
-
organizace výuky
-
Ošetřovatelský proces u klientů na přidělených pokojích
-
Učitel pracuje s celou skupinou, výkony po dohodě se sestrou
-
Teoretická část je zařazena na konec praxe (oznámení předpokládaného času)
-
Úkol pro studenty – daný klient – prostudování dokumentace…
-
Převzetí hlášení sester
-
-
Pracovní část
-
žáci dostanou informace o klientech, motivace žáků
-
Student plní ošetřovatelské intervence a závislé činnosti u přidělených klientů
-
osvojují si nacvičené postupy a činnosti
-
učitel žáky sleduje, pomáhá žákům překonávat obtíže, hodnotí žáky průběžně
-
předání informací o klientech
-
Kontroly – dodržování pracovních postupů, dodržování BOZP
-
přestávka
-
závěrečná část
-
Studenti jsou upozorněni na ukončení práce u klientů
-
Studenti předají hlášení sestře
-
zhodnocení každého žáka – iniciativa, snaha, vědomosti, dovednosti x vytknutí nedostatků
-
nikdy nehodnotit žáky před pacienty
-
hodnotí se kvalita, rychlost a odbornost provedené práce