Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_19.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. První typ – blesková příprava

  • odpovídá na otázky: Co? Jak?

  • učitel si vymezí obsah, metody a prostředky

  • o výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice – v praxi se s tímto typem setkáváme často, a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času

  1. Druhý typ

  • odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?

  • učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni.

  • Nejčastější typ přípravy

  1. Třetí typ

  • je nejnáročnější, odpovídá na otázky: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout? Jakými prostředky?

  • zohledňuje také

  • zvláštní didaktická hlediska – co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? jak budu žáky aktivizovat? jak zajistím diferencovaný přístup k žákům?

  • výchovná hlediska – jak mohu učiva výchovně využít?

  • organizuje si vyučovací jednotku (jaké pracovní podmínky musím zajistit?), časový projekt (kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím?

Příprava odborné praxe

  • učitel zná ošetřovací jednotku

  • BOZP (učitel, vrchní sestra) – podpis

  • povinná mlčenlivost zdr. pracovníka

  • standart úpravy žáka/studenta

  • harmonogram ošetřovací jednotky

  • seznámení s plánem učiva/modulem

  • etické normy

  • vnitřní řád školy

  • seznámení s pracovníky ošetřovací jednotky

  • orientace na ošetřovací jednotce

Specifika praktické výuky ve zdravotnických zařízeních

  • Formy výuky se uplatňují jak individuální, tak skupinová a je třeba je kombinovat

  • motivovat žáky k aktivnímu přístupu k řešení problémů

  • hodina má 60 minut. Rozložení učebního dne je následovné:

  1. Úvodní část

  • nástup žáků, kontrola docházky, kontrola úpravy a pracovního odění žáků

  • seznámení žáků s cílem učebního dne

  • cíle

  • metody výuky: pozorování, studium dokumentace, prezentace poznatků

  • organizace výuky

    • Ošetřovatelský proces u klientů na přidělených pokojích

    • Učitel pracuje s celou skupinou, výkony po dohodě se sestrou

    • Teoretická část je zařazena na konec praxe (oznámení předpokládaného času)

    • Úkol pro studenty – daný klient – prostudování dokumentace…

    • Převzetí hlášení sester

  1. Pracovní část

  • žáci dostanou informace o klientech, motivace žáků

  • Student plní ošetřovatelské intervence a závislé činnosti u přidělených klientů

  • osvojují si nacvičené postupy a činnosti

  • učitel žáky sleduje, pomáhá žákům překonávat obtíže, hodnotí žáky průběžně

  • předání informací o klientech

  • Kontroly – dodržování pracovních postupů, dodržování BOZP

  1. přestávka

  2. závěrečná část

  • Studenti jsou upozorněni na ukončení práce u klientů

  • Studenti předají hlášení sestře

  • zhodnocení každého žáka – iniciativa, snaha, vědomosti, dovednosti x vytknutí nedostatků

  • nikdy nehodnotit žáky před pacienty

  • hodnotí se kvalita, rychlost a odbornost provedené práce

Témata, do kterých materiál patří