Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_19.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

19. OTÁZKA – SZZ OŠE

  • Organizační kultura v ošetřovatelské a zdravotnické praxi. Management času, management rizik a krizový management v ošetřovatelských a nelékařských zdravotnických oborech.

  • Příprava na vyučovací jednotku a popis konkrétního příkladu pro výuku v rámci odborné praxe – ošetřování nemocných ve zdravotnických zařízeních.

Organizační kultura

  • Bower: „Je to způsob, jak tady věci děláme.“

  • Armstrong: „Vzorec sdílených postojů, přesvědčení, názorů a očekávání, které nejsou nikde zaznamenány, avšak usměrňují to, jak se lidé chovají a vzájemně ovlivňují uvnitř organizace.“

  1. prvky materiální – architektura vnitřní i vnější, vybavení pracoviště (nábytek, pomůcky, dekorace, občerstvení), oděvy pracovníků, vizitky, symboly

  2. prvky nemateriální – hodnoty respektované normy, kulturní atmosféra (klima) pracoviště, rituály a ceremoniály

  3. hmatatelné čistota, výzdoba, jak se kultivovaně projevují pracovníci, loga škol, korespondence (hlavičky – obrázek, symboly), motto školy

  4. nehmatatelné tradice, tradiční věci, akce, které se tam objevují

Management času

  • používat techniky, které umožňují získat maximum z minima investovaného času

  • koncentrovat se na věci, které jsou důležité, a odkládat všechny ostatní

  • maximální produktivity dosahujeme kolem 10. hodiny dopoledne, člověk by neměl pracovat bez přestávky déle než hodinu

Techniky řízení času

  1. Paretovo pravidlo

  • nepracujte tvrději, pracujte chytřeji

  • říká, že 80 % přínosů zajistí činnosti, které trvají 20 % času, naopak zbylých 80 % času trávíme s věcmi, které přinesou jen 20 % úspěchu

  • je třeba odhalit, které věci jsou skutečně důležité a řídit se tímto pravidle

  1. ABC analýza

  1. nejdůležitější – nelze delegovat, nejvyšší hodnota pro splnění cílů

  2. průměrně důležité, lze delegovat

  3. úkoly s nejmenší hodnotou pro cíl, ale největším podílem na množství práce

  • je doporučeno naplánovat si denně 3 hodiny na úkoly A, 1 hodinu na úkoly B, a 45 minut na úkoly C

  1. Eisenhowerův princip

  • je technikou určování si priorit v rámci organizování práce, kterou vypracovat Dwight Eisenhower

  • úkoly se dělí dle dvou hledisek:

  1. důležitost úkolu

  2. naléhavost úkolu

  • výsledkem je kombinace úkolů zahrnující:

  • důležité a naléhavé (manažer je řeší sám a neprodleně)

  • důležité a nenaléhavé (manažer je může odložit nebo delegovat)

  • nedůležité a naléhavé (delegovat)

  • nedůležité a nenaléhavé (je třeba vytvořit taková pravidla, aby se takovýto typ úkolů vůbec nedostával na rozhodovací úroveň).

  1. Další, co může pomoci

  • delegování a outsourcing (přenesení některých prvků na externí dodavatele) - časově náročné činností se dají zajistit externími osobami. Delegovat úkoly na své podřízené

  • pořádek – znamená mít zavedený systém v datech, dokumentech a neztrácet tak poté čas jejich hledáním

  • multitasking – nedělat víc věcí naráz – snižuje to efektivitu

  • vhodné pomůcky – diář, elektronický organizér, tabule

  • vytvořit si čas na relaxaci

Témata, do kterých materiál patří