OSE_8
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Skupinové a kooperativní vyučování
Využívá sociálních vztahů ve vyučování
Charakteristické rysy:
Formulace problému
Sestavení a výběr členů skupiny
Nové uspořádání prostoru
Učitel sleduje a usměrňuje práci skupin: formulace problému, proces vlastního řešení, výsledky skupinové práce jsou předmětem spolupráce celé třídy
Kooperativní vyučování - akcentuje princip spolupráce a vzájemné pomoci oproti jednostranně kompetitivnímu pojetí
Projektové vyučování
Projekty mohou mít r u mít rozsah několik hodin, ale i dnů či týdnů
Cíl – překonat nedostatky běžné tradiční školy:
Izolovanost a roztříštěnost vědění
Odtrženost od životní praxe –> nízká motivace žáků -> odcizení zájmu žáků
Pamětní jednostranné kognitivní učení
Charakteristické rysy:
Orientace na zkušenost žáka
Aktivní vztah dítěte ke třídě, k světu
Nelze odtrhnout poznání a činnost, práci hlavy a rukou
Činnost individuální i sociální
Ztotožnění se s činností
Emocionální prožitek
Vedení k zodpovědnosti žáků k dokončení úkolů, sebehodnocení
Postup:
Volba situace, která je pro žáky skutečný problém
Diskuse plánu řešení zvoleného projektu
Vlastní činnosti při řešení projektu
Závěr projektu -> zveřejnění výsledků práce a zhodnocení
Význam:
Překonávají se hranice jednotlivých předmětů
Komplexní pohled na skutečný svět
Integrace poznatků z více oborů
Rozvoj iniciativy, samostatnosti a tvořivosti