Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15_overovani

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (726.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Finální (sumativní, shrnující) hodnocení

- Slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, často je určené i pro
někoho mimo školu
- Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období – pololetí, konec školního
roku

Průběžné hodnocení

- Zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu
delšího časového období

Závěrečné hodnocení

- Hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního
programu

Kriteriální hodnocení (hodnocení absolutního výkonu)

- Zjišťuje, zda byl konkrétní výkon splněn nebo nesplněn
- Žák je hodnocen podle určitého kritéria
- Kritéria jsou stanovena předem (body, procenty)
- Hodnotí se bez pohledu na výkony ostatních žáků (všichni mohou mít jedničku,
pokud i ten nejhorší překonal stanovený limit – např.: autoškola)

Diagnostické hodnocení

- Zaměřuje se hlavně na odhalení učebních obtíží žáků ke stanovení zvláštních
vzdělávacích potřeb

Interní (vnitřní) hodnocení

- Je prováděno učiteli, kteří ve třídě průběžně učí

Externí hodnocení

- Navrhováno a obyčejně prováděno osobami mimo školu
- Vyhodnocení mohou provést i interní učitelé, ale předpokládají je namátkové
kontrole zvnějšku

Neformální hodnocení

- Založené na pozorování výkonů jako součásti běžné práce ve třídě

Formální hodnocení

- Žáci jsou na něj předem upozornění a mohou se na ně připravit

Objektivní hodnocení

- Využívají metody omezující nebo vylučující osobnost učitele (např. skórovatelné
didaktické testy)

Hodnocení průběhu

- Hodnocení činnosti, která právě probíhá–činnosti v laboratořích, dílnách nebo v
našem případě učebně ošetřovatelství nebo v nemocnici

Hodnocení výsledku

- Založené na výsledku práce – projekt, kresba, výrobek

Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků

 Soustavné diagnostické pozorování žáka

 Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování

 Různé druhy zkoušek

 Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu
 Analýza výsledků činnosti žáka

 Konzultace s ostatními učiteli

 Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci

Pravidla pro klasifikaci

 Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok

 V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci

 Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky

hodnocených projevů, výkonů a výtvorů

Témata, do kterých materiál patří