15_overovani
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Finální (sumativní, shrnující) hodnocení
- Slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, často je určené i pro
někoho mimo školu
- Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období – pololetí, konec školního
roku
Průběžné hodnocení
- Zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu
delšího časového období
Závěrečné hodnocení
- Hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního
programu
Kriteriální hodnocení (hodnocení absolutního výkonu)
- Zjišťuje, zda byl konkrétní výkon splněn nebo nesplněn
- Žák je hodnocen podle určitého kritéria
- Kritéria jsou stanovena předem (body, procenty)
- Hodnotí se bez pohledu na výkony ostatních žáků (všichni mohou mít jedničku,
pokud i ten nejhorší překonal stanovený limit – např.: autoškola)
Diagnostické hodnocení
- Zaměřuje se hlavně na odhalení učebních obtíží žáků ke stanovení zvláštních
vzdělávacích potřeb
Interní (vnitřní) hodnocení
- Je prováděno učiteli, kteří ve třídě průběžně učí
Externí hodnocení
- Navrhováno a obyčejně prováděno osobami mimo školu
- Vyhodnocení mohou provést i interní učitelé, ale předpokládají je namátkové
kontrole zvnějšku
Neformální hodnocení
- Založené na pozorování výkonů jako součásti běžné práce ve třídě
Formální hodnocení
- Žáci jsou na něj předem upozornění a mohou se na ně připravit
Objektivní hodnocení
- Využívají metody omezující nebo vylučující osobnost učitele (např. skórovatelné
didaktické testy)
Hodnocení průběhu
- Hodnocení činnosti, která právě probíhá–činnosti v laboratořích, dílnách nebo v
našem případě učebně ošetřovatelství nebo v nemocnici
Hodnocení výsledku
- Založené na výsledku práce – projekt, kresba, výrobek
Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků
Soustavné diagnostické pozorování žáka
Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování
Různé druhy zkoušek
Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu
Analýza výsledků činnosti žáka
Konzultace s ostatními učiteli
Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci
Pravidla pro klasifikaci
Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok
V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci
Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky
hodnocených projevů, výkonů a výtvorů