Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15_overovani

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (726.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce

 Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů
 Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka

 Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě

 Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení

Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků Předměty s převahou
teoretického posuzujeme

 Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic

 Kvalitu a rozsah získaných vědomostí

 Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů

 Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost

 Aktivitu v přístupu k činnostem

 Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost

 Kvalitu výsledků činností

 Osvojení účinných metod samostatného studia

Předměty s převahou praktického zaměření posuzujeme

 Vztah k prováděné činnosti, k práci, k pracovnímu kolektivu
 Stupeň osvojení praktických dovedností a návyků

 Zvládnutí účelných způsobů práce

 Schopnost využití teoretických vědomostí v praktických činnostech

 Aktivitu, samostatnost, tvořivost a iniciativu v praktických činnostech

 Kvalitu výsledků činností

 Schopnost organizace vlastní práce

 Dodržování předpisů o bezpečnosti práce

Hodnocení a klasifikace

 Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale

hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje
klasifikační stupně:

- Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý,
dostatečný, nedostatečný)
- Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)
- Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl,
neprospěl)

Hodnocení známkou

 Kvantitativní, normativní, srovnávací

 Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační

 Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi

sebou)

 Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí

 Z hlediska formy známky, body, procenta

 Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů

 Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby

Hodnocení slovní

 Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující

 Důraz na funkci informační a diagnostickou

 Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův

Témata, do kterých materiál patří