15_overovani
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce
Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů
Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka
Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě
Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení
Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků Předměty s převahou
teoretického posuzujeme
Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic
Kvalitu a rozsah získaných vědomostí
Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů
Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost
Aktivitu v přístupu k činnostem
Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost
Kvalitu výsledků činností
Osvojení účinných metod samostatného studia
Předměty s převahou praktického zaměření posuzujeme
Vztah k prováděné činnosti, k práci, k pracovnímu kolektivu
Stupeň osvojení praktických dovedností a návyků
Zvládnutí účelných způsobů práce
Schopnost využití teoretických vědomostí v praktických činnostech
Aktivitu, samostatnost, tvořivost a iniciativu v praktických činnostech
Kvalitu výsledků činností
Schopnost organizace vlastní práce
Dodržování předpisů o bezpečnosti práce
Hodnocení a klasifikace
Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale
hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje
klasifikační stupně:
- Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý,
dostatečný, nedostatečný)
- Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)
- Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl,
neprospěl)
Hodnocení známkou
Kvantitativní, normativní, srovnávací
Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační
Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi
sebou)
Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí
Z hlediska formy známky, body, procenta
Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů
Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby
Hodnocení slovní
Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující
Důraz na funkci informační a diagnostickou
Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův