Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12.Zdr.pr.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Cílová skupina – dětí mladšího školního věku (7–11 let).

− Zabývá se faktory zdravého životního stylu (dostatek pohybové aktivity v denním režimu, udržování duševního zdraví, zásady racionální výživy, správné stravovací návyky atd.).

− Program se skládá z 25 lekcí. Je koncipován tak, že v každém postupném ročníku primárního stupně základní školy od 1. do 5. třídy je realizováno 5 lekcí s návazností v dalším školním roce. Je vhodné, aby lekce na sebe navazovaly a časový interval nebyl delší než 4 týdny. Optimální je, pokud se realizuje v průběhu např. školy v přírodě, projektových dnech zaměřených na podporu zdraví nebo v pravidelných hodinách prvouky, přírodo – vědy i jiných předmětech. Nabízí možnosti využití ve volnočasových aktivitách dětí mimo povinnou školní výuku např. vychovateli ve školních družinách, pedagogy volného času aj.

Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged – programem zaměřený na všeobecnou primární prevenci užívání návykových látek.

− Cílová skupina – žáci 6. tříd ZŠ, tj. ve věku 11–13 let,

− Unplugged byl vytvořen týmem evropských odborníků v oblasti prevence a veřejného zdraví ve spojení s výzkumníky v rámci projektu EU

− Program se skládá z 12 lekcí, které jsou připraveny tak, aby bylo možno provést každou z nich v rámci jedné vyučovací hodiny.

− Lekce jsou zaměřeny na prevenci užívání konopných drog, tabáku a alkoholu a dalších legálních i nelegálních drog (léky, pervitin, kokain atp.).

B) Skupinové vyučování, utváření skupin, výhody a nevýhody skupinové práce z pohledu žáka a učitele. Zásady pro práci ve skupinách. Příklady vhodných skupinových aktivit na jednotlivá témata podpory zdraví.

Skupinové vyučování (skupinová práce)

− Vychází ze vzájemné spolupráce a aktivity žáků

− Cílem je systematicky rozvíjet existující sociální vztahy ve třídě.

− V průběhu práce skupin plní učitel funkci hlavního organizátora, poradce a usměrňovatele samostatné práce skupin žáků.

Utváření skupin

− Podle svých schopností, zájmů či osobního přání.

Organizace a dělení do skupin

− HOMOGENNÍ = SOURODÉ – např. z hlediska schopností, zájmů, výkonu, prospěchu, pohlaví atd.

− HETEROGENNÍ = NESOURODÉ – v nich mají žáci jednotlivé role

−Z HLEDISKA SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ – např. skupin sestavené z přátel

− HLEDISKO NÁHODY – skupiny studentů, kteří sedí vedle sebe, vylosovaní studenti atd.

− HLEDISKO ZÁJMU – dle zájmu o určitý úkol

− HLEDISKO TRVÁNÍ – trvalé x proměnlivé

− Každé z rozdělení má svá PRO a PROTI a vhodné rozdělení je třeba zvážit na základě cílů výuky a charakteristiky výukové skupiny.

Výhody skupinové práce

Z pohledu učitele

− Zapojí se více žáků, včetně pomalejších

Témata, do kterých materiál patří