13_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Při ústavní léčbě se daří bezpečněji zvládat hrozící zdravotní komplikace. Léčba bývá intenzivnější, protože se využívá souběžně více postupů (např. skupinová terapie, principy terapeutické komunity, relaxačních techniky, rodinná terapie, socioterapeutický klub).
Denní stacionář
P dochází na léčbu jako do práce. Přijde např. v 730 a odchází v 1530. Většinou bývá v pracovní neschopnosti.
Usnadňuje přechod k normálnímu životu, situován v závěru léčby.
Denní stacionáře mohou fungovat samostatně nebo při ambulantních zařízeních.
Výhodou je trvající kontakt s rodinou, omezení jsou podobná jako u ambulantní léčby. Stacionář nestačí u těžších zdravotních nebo psychiatrických komplikací, nebo u hromadících se problémů s pitím i při upřímné snaze pít přestat.
B) Výukové metody, klasifikace jednotlivých výukových metod, jejich pozitiva a negativa
METODA VÝUKY
Učitelem projektovaný model jeho činnosti, který se realizuje vzájemnou interakcí učitel-žák, při níž dochází k optimálnímu osvojení soustavy učiva žákem a k dosažení výukových cílů
Je to model činnosti učitele a žáků, směřující k dosažení cíle (Obst)
Metody učitel vybírá podle:
Cílů a úkolů výuky
Obsahu a metody vědy a předmětu
Učební možnosti žáků, jejich předpoklady
Věku a vyspělosti žáků
Vybavenosti školy, pomůckami a technikou
Vlastních dispozic – jeho zkušenosti, teoretická příprava
Něco navíc: podle zvláštnosti třídního kolektivu, na základě předchozích zkušeností učitele, podle schopnosti ovládnout určité metody
Učitel nevyužívá pouze jednu metodu, ale jejich kombinaci, učitel by měl vědět, proč ji využívá
Metoda by měla být taková, aby udržela žáka aktivního, aby ho učivo zajímalo a těšilo
Klasifikace výukových metod (Obst)
Metody informačně receptivní
Metody problémové
Metody výzkumné
Klasifikace výukových metod (Podlahová)
-
Rozdělení dle činností při osvojování
Metody informačně-receptivní – výklad, ilustrace, popis, demonstrační výklad
Metody reproduktivní – zadání úlohy, pochopení žákem, řešení úlohy, kontrola učitelem
Metody problémového výkladu – učitel vytyčí problém a společně se žáky ho řeší
Metody heuristické – badatelské
-
Rozdělení podle pramene poznání a typu poznatků
Metody slovní
Monologické – popis, vysvětlování, výklad, vyprávění
Dialogické – rozhovor, diskuze, dramatizace
Písemných prací – diktáty, kompozice, eseje, testy
Práce s textem, učebnicí a knihou
Metody názorně demonstrační
Pozorování předmětů a dějů
Předvádění (modelů, předmětů, pokusů)
Demonstrace statických jevů a obrazů
Projekce statická a dynamická
Metody praktické
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Žákovské laborování
Pracovní činnosti (dílny)
Grafické a výtvarné činnosti