Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (66.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Při ústavní léčbě se daří bezpečněji zvládat hrozící zdravotní komplikace. Léčba bývá intenzivnější, protože se využívá souběžně více postupů (např. skupinová terapie, principy terapeutické komunity, relaxačních techniky, rodinná terapie, socioterapeutický klub).

Denní stacionář

  • P dochází na léčbu jako do práce. Přijde např. v 730 a odchází v 1530. Většinou bývá v pracovní neschopnosti.

  • Usnadňuje přechod k normálnímu životu, situován v závěru léčby.

  • Denní stacionáře mohou fungovat samostatně nebo při ambulantních zařízeních.

  • Výhodou je trvající kontakt s rodinou, omezení jsou podobná jako u ambulantní léčby. Stacionář nestačí u těžších zdravotních nebo psychiatrických komplikací, nebo u hromadících se problémů s pitím i při upřímné snaze pít přestat.

B) Výukové metody, klasifikace jednotlivých výukových metod, jejich pozitiva a negativa

METODA VÝUKY

  • Učitelem projektovaný model jeho činnosti, který se realizuje vzájemnou interakcí učitel-žák, při níž dochází k optimálnímu osvojení soustavy učiva žákem a k dosažení výukových cílů

  • Je to model činnosti učitele a žáků, směřující k dosažení cíle (Obst)

Metody učitel vybírá podle:

  • Cílů a úkolů výuky

  • Obsahu a metody vědy a předmětu

  • Učební možnosti žáků, jejich předpoklady

  • Věku a vyspělosti žáků

  • Vybavenosti školy, pomůckami a technikou

  • Vlastních dispozic – jeho zkušenosti, teoretická příprava

Něco navíc: podle zvláštnosti třídního kolektivu, na základě předchozích zkušeností učitele, podle schopnosti ovládnout určité metody

  • Učitel nevyužívá pouze jednu metodu, ale jejich kombinaci, učitel by měl vědět, proč ji využívá

  • Metoda by měla být taková, aby udržela žáka aktivního, aby ho učivo zajímalo a těšilo

Klasifikace výukových metod (Obst)

  • Metody informačně receptivní

  • Metody problémové

  • Metody výzkumné

Klasifikace výukových metod (Podlahová)

  1. Rozdělení dle činností při osvojování

  • Metody informačně-receptivní – výklad, ilustrace, popis, demonstrační výklad

  • Metody reproduktivní – zadání úlohy, pochopení žákem, řešení úlohy, kontrola učitelem

  • Metody problémového výkladu – učitel vytyčí problém a společně se žáky ho řeší

  • Metody heuristické – badatelské

  1. Rozdělení podle pramene poznání a typu poznatků

  • Metody slovní

  • Monologické – popis, vysvětlování, výklad, vyprávění

  • Dialogické – rozhovor, diskuze, dramatizace

  • Písemných prací – diktáty, kompozice, eseje, testy

  • Práce s textem, učebnicí a knihou

  • Metody názorně demonstrační

  • Pozorování předmětů a dějů

  • Předvádění (modelů, předmětů, pokusů)

  • Demonstrace statických jevů a obrazů

  • Projekce statická a dynamická

  • Metody praktické

  • Nácvik pohybových a pracovních dovedností

  • Žákovské laborování

  • Pracovní činnosti (dílny)

  • Grafické a výtvarné činnosti

Témata, do kterých materiál patří