Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




13_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (66.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Sokratovský rozhovor

  • Na základě osvojených poznatků může učitel rozhovorem navést žáky na objevení nových poznatků, uplatňuje se v případě, že učivo vyučovacích hodin na sebe navazuje

Řešení problémových úloh

  • Učitel zadá problémové úlohy (úlohy, které vyjadřují rozpor, obtíž, vede), usměrňuje jejich poznávací činnost, vede žáky k samostatnému řešení, lze sem zařadit řešení konfliktních situací, problémových případů, modelových situací

Řízená diskuze

  • Předmětem diskuze je didaktický problém, učitel se ptá na názory žáků, může řídit diskuzi, rozhodující je interakce žák-žák, učivo je předem známo, předmětem diskuze je stanovený problém, je zaměřena na změnu postojů, akceptaci jiných názorů, vytváří schopnost komunikovat s druhými, např. brainstorming

Didaktické hry

  • Záměrně evokují produktivní aktivity a rozvíjejí myšlení, jsou založeny na řešení problémových situací, rozvíjení myšlení, náročné na přípravu

  • Hry na psychické uvolnění a odreagování, hry na rozvoj samostatnosti, vztah k přírodě, na frustrační toleranci (odolnost vůči selhání, zklamání, schopnost snášet zklamání)

Participativní metody

Participativní metody, označované někdy pod názvem aktivizující nebo problémové metody, při kterém dochází ke spoluúčasti, spolupodílení se na určité činnosti (na činnostech osvojovacích, objevovacích, teoretických, praktických, samostatných,…)

Dialog v plénu skupiny

  • Předpokládá poučené a pohotové iniciátory, přiměřeně vyrovnané pozice účastníků skupiny,

Simulovaný dialog

  • Např. beseda se zajímavými lidmi, k jejichž besedě se zapojí žáci, kteří tím podnítí připojení dalších spolužáků, má funkci spouštěcí, podněcující

Dialog založený na písemných otázkách

  • Dotazy na učitele

Dialog v kruhu

  • Žáci se po řadě vyjadřují ke stanovenému problému

Situační/případové metody

  • Bezprostřední konfrontace zkušeností, názorů žáka s konkrétními problémovým situacemi/případy = dokumentace, záznamy

Inscenační metody (metody hraní rolí)

  • Řešení problémů je cvičeno na situacích s mírou simulace, je potřeba se ztotožnit s rolí

Brainstormingové metody

  • Útočení na mozek/burza dobrých nápadů – jde o okamžité reagování na vyslovenou otázku bez zábran, bez přemýšlení, je nutná tolerance a zachování klidu při vyslovení názorů druhých

Ekonomické a jiné tvořivé hry

Výzkumné metody

SAMOSTATNÁ EXPERIMENTÁLNÍ A TEORETICKÁ ČINNOST, ŘEŠENÍ BADATELSKÝCH ÚLOH

Samostatná experimentální činnost

  • Žák k měření veličiny, k samostatnému pozorování navrhuje a využívá vhodné prostředky a pomůcky, přístroje, provádí samostatné měření, vyhodnocuje výsledky, navrhuje závěry

Samostatná teoretická činnost

  • Na základě studia literatury a vlastní myšlenkové činnosti žák provádí závěry (samostatné práce – eseje, úvahy)

Témata, do kterých materiál patří