14.Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Dělení:
Nízkoprahová denní centra – ambulantní a terénní služby pro osoby bez přístřeší
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež – ambulantní a terénní služby pro děti a mládež (6-26 let) ohrožené společensky nežádoucími vlivy
Nízkoprahové terénní programy – terénní programy pro osoby bez přístřeší a osoby závislé na návykových látkách
Kontaktní centra – ambulantní a terénní služby pro osoby závislé na návykových látkách
Hlavní cíle:
Zlepšit kvalitu života
Orientace v přirozeném prostředí
Prevence vyloučení ze společnosti
Prevence sociálně patologických jevů
Přecházení a mírnění rizikového chování
Spolupráce s dalšími subjekty
Minimalizování sociálních rizik
Nabídnutí možnosti trávení volného času
Pomoc při zvládání životních událostí vlastními silami
Poskytované služby
Kontaktní práce
Výchovné, aktivizační a sociálně terapeutické programy
Nabídka volnočasových aktivit
Sociální poradenství
Doučování
Upevňování motorických a sociálních dovedností
Pomoc s přípravou do školy
Pomoc při uplatňování práv
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
U uživatelů drog – harm reduction program 🡪 kontaktní práce, výměnný program stříkaček a jehel, hygienický servis
Terénní sociální práce
Jsou jednou z metod sociální práce zaměřené na pomoc lidem nacházejícím se v nepříznivé sociální situaci nebo lidem žijícím v sociálně vyloučených lokalitách
Terénní sociální práce je poskytována prostřednictvím terénních programů podle § 69 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Smyslem je vyhledávání, motivace, pomoc a podpora jednotlivcům v obtížné životní (sociální) situaci, která je vylučuje z běžné společnosti
Jednotícím znakem těchto služeb je jejich naplňování v přirozeném sociálním prostředí
Terénní programy
Služby poskytované osobám, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
Služba je určena pro problémové skupiny osob, uživatele návykových nebo omamných psychotropních látek, osoby bez přístřeší, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách a jiné sociálně ohrožené skupiny
Cílem služby je tyto osoby vyhledávat a minimalizovat rizika jejich způsobu života
Podstata Harm Reduction
Soubor přístupů, který se zaměřuje na snižování či minimalizaci poškození drogami u závislých osob
Neusiluje o úplnou eliminaci drog a jejich užívání, ale snaží se, aby negativní důsledky působení drogy byly co nejmenší
B) Učební úlohy ve výuce, typy učebních úloh, vhodné typy pro výuku předmětů zaměřených na podporu zdraví a zdravotnickou prevenci. Problematika způsobu kladení otázek ve výuce
Učební úlohy
Každá pedagogická situace, která vede u žáka k dosažení výukového cíle
Všechny učební úlohy mají být podřízeny výukovému cíli a mají vycházet z prostřední zpětné vazby, pomocí nichž si učitel i žák ověří splnění daného výukového cíle
UÚ slouží jako: stimul, jako usměrňující prostředek pro žáka, jako prostředek zhodnocení výsledků žákova učení pro učitele, jako prostředek komunikace mezi učitelem a žáky
Učební úlohy by měly být formulovány tak, aby při jejich řešení byla naplněny kognitivní, psychomotorické i afektivní výukové cíle – a měly by být formulovány od nejjednodušších úkolů (vyžadující pamětní reprodukci poznatků) po složité úkoly (tvořivé myšlení)