Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




14.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Dělení:

  • Nízkoprahová denní centra – ambulantní a terénní služby pro osoby bez přístřeší

  • Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež – ambulantní a terénní služby pro děti a mládež (6-26 let) ohrožené společensky nežádoucími vlivy

  • Nízkoprahové terénní programy – terénní programy pro osoby bez přístřeší a osoby závislé na návykových látkách

  • Kontaktní centra – ambulantní a terénní služby pro osoby závislé na návykových látkách

Hlavní cíle:

  • Zlepšit kvalitu života

  • Orientace v přirozeném prostředí

  • Prevence vyloučení ze společnosti

  • Prevence sociálně patologických jevů

  • Přecházení a mírnění rizikového chování

  • Spolupráce s dalšími subjekty

  • Minimalizování sociálních rizik

  • Nabídnutí možnosti trávení volného času

  • Pomoc při zvládání životních událostí vlastními silami

Poskytované služby

  • Kontaktní práce

  • Výchovné, aktivizační a sociálně terapeutické programy

  • Nabídka volnočasových aktivit

  • Sociální poradenství

  • Doučování

  • Upevňování motorických a sociálních dovedností

  • Pomoc s přípravou do školy

  • Pomoc při uplatňování práv

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • U uživatelů drog – harm reduction program 🡪 kontaktní práce, výměnný program stříkaček a jehel, hygienický servis

Terénní sociální práce

  • Jsou jednou z metod sociální práce zaměřené na pomoc lidem nacházejícím se v nepříznivé sociální situaci nebo lidem žijícím v sociálně vyloučených lokalitách

  • Terénní sociální práce je poskytována prostřednictvím terénních programů podle § 69 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách

  • Smyslem je vyhledávání, motivace, pomoc a podpora jednotlivcům v obtížné životní (sociální) situaci, která je vylučuje z běžné společnosti

  • Jednotícím znakem těchto služeb je jejich naplňování v přirozeném sociálním prostředí

Terénní programy

  • Služby poskytované osobám, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy

  • Služba je určena pro problémové skupiny osob, uživatele návykových nebo omamných psychotropních látek, osoby bez přístřeší, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách a jiné sociálně ohrožené skupiny

  • Cílem služby je tyto osoby vyhledávat a minimalizovat rizika jejich způsobu života

Podstata Harm Reduction

  • Soubor přístupů, který se zaměřuje na snižování či minimalizaci poškození drogami u závislých osob

  • Neusiluje o úplnou eliminaci drog a jejich užívání, ale snaží se, aby negativní důsledky působení drogy byly co nejmenší

B) Učební úlohy ve výuce, typy učebních úloh, vhodné typy pro výuku předmětů zaměřených na podporu zdraví a zdravotnickou prevenci. Problematika způsobu kladení otázek ve výuce

Učební úlohy

  • Každá pedagogická situace, která vede u žáka k dosažení výukového cíle

  • Všechny učební úlohy mají být podřízeny výukovému cíli a mají vycházet z prostřední zpětné vazby, pomocí nichž si učitel i žák ověří splnění daného výukového cíle

  • UÚ slouží jako: stimul, jako usměrňující prostředek pro žáka, jako prostředek zhodnocení výsledků žákova učení pro učitele, jako prostředek komunikace mezi učitelem a žáky

  • Učební úlohy by měly být formulovány tak, aby při jejich řešení byla naplněny kognitivní, psychomotorické i afektivní výukové cíle – a měly by být formulovány od nejjednodušších úkolů (vyžadující pamětní reprodukci poznatků) po složité úkoly (tvořivé myšlení)

Témata, do kterých materiál patří