Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.38 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Konativní či regulativní - žák získává nejen ponaučení pro svou další činnost, ale i podněty pro to, jak svou práci vylepšit, opravit, změnit. Hodnocením může učitel regulovat učební činnost žáka a nasměrovat jej ke kvalitnějšímu výkonu

Motivační - hodnocení by mělo žáka povzbudit a motivovat nejen v učebních činnostech, ale i v práci sám na sobě a ve snaze o zlepšení

Výchovná - hodnocení by mělo žáka vést k formování pozitivních vlastností a postojů, mělo by se pozitivně podílet na utváření žákovy osobnosti

Diagnostická - na základě dosažených výsledků žáka lze identifikovat např. specifické poruchy učení a vyvodit pedagogické závěry pro jejich řešení

Prognostická (někdy zaměňováno s diagnostickou) - hodnocením si učitel vytváří přehled o žákových schopnostech, vědomostech, návycích, může pak odhadnout další žákovu studijní perspektivu

Selektivní či diferenciační - hodnocení může učiteli pomoci rozdělit žáky do stejnorodých skupin dle výkonnosti, avšak mnohdy může vést k negativnímu „zaškatulkování“ žáka do určité skupiny. V současné době je výsledné hodnocení žáka považováno za důležité kritérium k přijetí k dalšímu studiu

Druhy hodnocení:

Formativní hodnocení

  • Porovnává výkon žáka s jeho vlastním výkonem v předešlém období

  • Plní především diagnostickou funkci, poskytuje zpětnou vazbu učiteli i žákům

  • Umožňuje poskytnout cílenou radu, vedení a poučení zaměřené na zlepšení výkonů, na odstranění chyb a nedostatků v práci žáka

  • Odhalování chyb a nedostatků má smysl, když je východiskem k jejich odstranění

Normativní hodnocení

  • Je hodnocení výkonu jednotlivých žáků ve vztahu k výkonům ostatních (nejlepší dostane jedničku, nejhorší pětku)

  • Měřítkem je sociální norma, stanovená vzhledem k určité skupině nebo populaci žáků, tzn.

výkon jedince je poměřován s výkony ostatních, kteří plní stejný úkol

  • Toto srovnávání může žáky deprimovat, vzbuzovat v nich nechuť ke škole

Finální (sumativní, shrnující) hodnocení

  • Slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, často je určené i pro někoho mimo školu

  • Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období – pololetí, konec školního roku

Průběžné hodnocení

  • Zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu delšího časového období

Závěreční hodnocení

  • Hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního programu

Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků

 Soustavné diagnostické pozorování žáka

 Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování

 Různé druhy zkoušek

 Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu

 Analýza výsledků činnosti žáka

Témata, do kterých materiál patří