20.Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
ZÁKLADNÍ PRAVIDLA CHOVÁNÍ PŘI POVODNÍCH
1. Před povodní − vytipujeme bezpečné místo, které nebude zaplaveno vodou, − připravíme si pytle s pískem na utěsnění nízko položených dveří a oken, −nakoupíme si potraviny a pitnou vodu na 2–3 dny a společně s cennými věcmi, případně nábytkem a zařízením z přízemí a sklepů přeneseme do vyšších pater domu.
Je vhodné si přenést i rádio na baterie, abychom mohli v případě vypnutí elektrické energie sledovat informace o vyvíjející se situaci,
− zkontrolujeme, zda máme před účinky zaplavení zabezpečeny chemikálie, jedy a žíraviny tak, aby nedošlo ke kontaminaci vody − vlastníme-li osobní automobil, připravíme jej k použití a umístíme jej mimo dosah možného zaplavení, − upevníme věci, které by mohla odnést voda, a připravíme si evakuační zavazadlo.Při povodni
okamžitě se přesuneme na vytipované místo, které nebude zaplaveno vodou
v případě nařízené evakuace dodržujeme zásady pro opuštění bytu
nechodíme do níže položených míst, které mohou být zatopeny, neprojíždíme již zaplavená místa na kole ani automobilem.
Po povodni
necháme si zkontrolovat stav obydlí (statickou narušenost, obyvatelnost), rozvody energií
(plynu, elektrické energie), stav kanalizace a rozvodů vody
podle pokynů hygienika zlikvidujeme uhynulé zvířectvo, potraviny a polní plodiny, které byly zasaženy vodou
dokud nejsou prověřeny místní zdroje pitné vody a zajištěna jejich nezávadnost, je nutné odebírat vodu z náhradních zdrojů, například z cisteren, či využít vody balené,
v postižených obcích budou zřizována místa humanitární pomoci, kde je možné získat základní potraviny, pitnou vodu, ale i další pomoc při odstraňování následků povodně
pokud jsme pojištěni, kontaktujeme příslušné pojišťovny ohledně náhrady škod
HODNOCENÍ A ZNÁMKOVÁNÍ, SPECIFIKA HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKA, KOMBINACE HODNOCENÍ PŘEDMĚTŮ NAUKOVÉHO A VÝCHOVNÉHO ZAMĚŘENÍ
Hodnocení (evaluace) výsledků výuky
Závěrečná fáze procesu výuky, kontrolují se formulované cíle, zvolené metody, dílčí výsledky učení žáků. Podstatou školního hodnocení je zjištění kompetencí, stavu vědomostí, dovedností, postojů žáka a formulace soudů na základě porovnání skutečného stavu se stavem předpokládaným - formulovaným jako cíl výuky.
Funkce hodnocení:
Poskytuje zpětnou vazbu učiteli o jeho práci
Poskytuje zpětnou vazbu žákům o jejich výkonu, o prospěchu
Hodnocení má žáky motivovat, má být pobídkou k lepší práci a účinným zdrojem motivace v případě úspěšnosti v náročném úkolu
Slouží jako podklad pro vedení záznamů o prospěchu žáka
Umožňuje poskytnout doklady o momentálním prospěchu a dosažené úrovni žáka
Umožňuje posoudit připravenost žáka pro další učení
Poznávací či informativní - žák získává přehled o tom, jak vyhověl zadaným kritériím, prostřednictvím hodnocení dává učitel zpětnou vazbu žákovi o jeho vědomostech, výkonu, nedostatcích, chování