Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.38 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

 Konzultace s ostatními učiteli

 Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci

Pravidla pro klasifikaci

  • Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok

  • V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci

  • Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů a výtvorů

  • Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce

  • Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů

  • Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka

  • Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě

  • Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení

Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků Předměty s převahou teoretického posuzujeme

  • Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů

  • Kvalitu a rozsah získaných vědomostí

  • Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů

  • Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost

  • Aktivitu v přístupu k činnostem

  • Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost

  • Kvalitu výsledků činností

  • Osvojení účinných metod samostatného studia

Hodnocení a klasifikace

Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje klasifikační stupně:

  • Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný)

  • Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)

  • Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl, neprospěl)

Hodnocení známkou

  • Kvantitativní, normativní, srovnávací

  • Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační

  • Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi sebou)

  • Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí

  • Z hlediska formy známky, body, procenta

  • Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů

  • Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby

Hodnocení slovní

  • Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující

    • Důraz na funkci informační a diagnostickou

    • Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův vývoj

    • Komplexní posouzení celku osobnosti, vlastnosti, tvořivost, samostatnost, mravní, volní vlastnosti

    • Permanentně v průběhu učení, dlouhodobé, průběžné pozorování a posuzování

Klasifikace ve vyučovacích předmětech s převahou teoretického zaměření a praktických činností

Stupeň 1 (výborný)

  • Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně, a plně chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti

  • Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů i zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost

  • Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný

  • Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní

  • Je schopen samostatně studovat vhodné texty

Témata, do kterých materiál patří