20.Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Konzultace s ostatními učiteli
Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci
Pravidla pro klasifikaci
Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok
V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci
Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů a výtvorů
Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce
Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů
Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka
Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě
Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení
Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků Předměty s převahou teoretického posuzujeme
Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů
Kvalitu a rozsah získaných vědomostí
Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů
Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost
Aktivitu v přístupu k činnostem
Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost
Kvalitu výsledků činností
Osvojení účinných metod samostatného studia
Hodnocení a klasifikace
Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje klasifikační stupně:
Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný)
Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)
Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl, neprospěl)
Hodnocení známkou
Kvantitativní, normativní, srovnávací
Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační
Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi sebou)
Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí
Z hlediska formy známky, body, procenta
Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů
Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby
Hodnocení slovní
Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující
Důraz na funkci informační a diagnostickou
Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův vývoj
Komplexní posouzení celku osobnosti, vlastnosti, tvořivost, samostatnost, mravní, volní vlastnosti
Permanentně v průběhu učení, dlouhodobé, průběžné pozorování a posuzování
Klasifikace ve vyučovacích předmětech s převahou teoretického zaměření a praktických činností
Stupeň 1 (výborný)
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně, a plně chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti
Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů i zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost
Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný
Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní
Je schopen samostatně studovat vhodné texty