Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3.Zdr.pr.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44.95 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Způsoby realizace

  • PT aplikujeme v jednotlivých vyučovacích předmětech. Např. v českém jazyce učíme žáky psát pracovní životopis (aplikace PT Člověk a svět práce); v dějepisu se žáci učí o tom, jak poznamenala průmyslová revoluce životní prostředí; v technologii se žáci seznamují s tím, jak nakládat s nebezpečnými odpady, které vznikají při užití určitého technologického postupu (aplikace PT Člověk a životní prostředí)

  • Aplikujeme je pomocí různých mezipředmětových aktivit, jako jsou např. žákovské projekty, besedy, exkurze, vý- lety, kurzy, … Např. exkurze do zajímavého moderně vybaveného výrobního podniku přináší nejen odborné poznatky, ale je i aplikací PT Člověk a svět práce. Žákovský projekt „Za školní zahradu krásnější“ bude aplikací PT Člověk a životní prostředí. Vydávání školního časopisu je jednou z možných forem mediální výchovy, která je obsažena v PT Občan v demokratické společnosti

  • Průřezová témata se aplikují i ve skrytém kurikulu, např. pomocí vhodného edukačního klimatu; je-li edukační klima demokratické, tj. bezpečné a vstřícné k žákům i pedagogům, i ono vychovává k demokracii. Nebo třídí-li se ve škole odpad, žáci jej budou spíše třídit i doma

  • Z PT nebo z jejich jednotlivých částí vytváříme samostatné vyučovací předměty nebo učební moduly. Např. zavedeme do školního kurikula vyučovací předměty mediální výchova, ekologie, osobnostní a sociální výchova, etika, interkulturní vzdělávání

pozn.: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků vydal přímo „metodiky“ k průřezovým tématům ve výuce žáků odborných škol

Ve zdravotnické prevenci

  • V předmětu výchova ke zdraví se uplatňují mezipředmětové vztahy k předmětům občanská nauka, somatologie, biologie, psychologie a komunikace, ošetřovatelství, výchova ke zdraví, ošetřování nemocných, základy epidemiologie a hygieny.

C)Didaktické zpracování tématu.

Specifické metody

  • Výklad za použití powerpointové prezentace

  • Výukové video na téma zdraví 21

  • Zpracování projektu do škol podle programu Zdraví 21

  • Ukázka projektu Zdravá škola, Zdravé město

Témata, do kterých materiál patří