Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




8.Zdr.Pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.93 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Důležité je ponechat aktérům dostatek času na ztotožnění se s rolí

− Nevhodné pro velké skupiny

Strukturovaní inscenace − Účastníci znají pouze popis výchozí situace, aktéři pouze rámcovou charakteristiku své role, k popisu výchozí situace je připojen pro herce určitý scénář

Nestrukturovaná inscenace − účastníci i aktéři znají pouze popis výchozí situace, inscenace se rozvíjí podle individuálních strategií aktérů

Mnohostranná (simultánní) inscenace − Rozdělení do skupin, každá má popis výchozí situace a pozorovatele, inscenace se realizují odděleně, pak v plénu pozorovatelé seznámí s průběhem, diskuze, objasnění, zhodnocení

Brainstorming (burza dobrých nápadů)

  • Předpokladem je určitá znalost problematiky

  • K problému, který se řeší, předkládají aktéři různé často i neobvyklé nápady

  • V první fázi se pouze zaznamenávají

  • Pak analyzují, hledají se klady a zápory

  • Jde o dovednost argumentace, umění vyvracet či podpořit názor

  • Náročné na vedení, moderování

Ekonomické či jiné tvořivé hry

  • Využívány především k výcviku specialistů a vedoucích pracovníků z oblasti ekonomiky

  • Pracuje se v několika menších skupinách v delších časových úsecích a s využitím nezbytné dokumentace a techniky za účasti tzv. rozhodčích

Didaktická hra

− Aktivita, jejímž produktem je fixace učební látky

− Přínosem je, že žáci si snadněji fixují učební látku, neboť se u nich probouzí zájem a angažovanost Interakční hry – podstatou je interakce s hračkami, hráči. Jsou to hry společenské, s pravidly. Příkladem je rozdělení žáků do dvou skupin – píší proti sobě vzadu na tabuli – například co nejvíce slov na téma chirurgické nástroje. Počítají se jen ta slova, která jsou správně napsaná

Simulační hry – simulace situace nebo prostředí z reálného světa

Scénické hry – mají návaznost na divadelní hry

– žáci si připravují kulisy atd

Metody heuristické, řešení problémů

− Žákům je předložen úkol, který mají vyřešit

− Učitel zde nemá dominantní postavení předavače informací ale je žákovým rádcem a partnerem

− Příkladem: Jakým způsobem můžeš dokázat, že vzduch v míči má určitý objem?

Výhody a nevýhody ze strany žáka a učitele

Výhody

  • Přitažlivé a zajímavé

  • Spoluvytvářejí příznivé školní klima a dobré výsledky vzdělávání

  • Rozvíjejí komunikativní kompetence

  • Zvyšují účinnost výuky

  • Umožňují, aby si žák osvojil nejen vědomosti, dovednosti, ale také návyky a postoje

  • Rozvíjí logické myšlení, představivost, tvořivost

Nevýhody

  • Náročnost na čas

  • Na přípravu

  • Na vyučování

  • Na kázeň

Využití aktivizačních metod ve výuce předmětů zdravotnická prevence a podpora zdraví

Didaktické hry

Výukový kvíz

− Zábavná a velmi oblíbená forma pedagogické hry, žáci jsou rozděleni do dvou družstev, dle určených pravidel odpovídají na položené otázky, otázky mohou být pro jednotlivce, pro skupiny, pro žáky, kteří se přihlásí atd.

Témata, do kterých materiál patří