Úkol číslo 2 Analýza RVP a ŠVP
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Úkol číslo 1: Dostačuje stávající struktura u tvého vybraného RVP? Pokud ne, zdůvodni! Strukturu lze porovnat se
strukturou jiného RVP.
• Podle mě dostačuje u zdravky- podle mě je toho dostatek (jsou jak klíčové, tak odborné) , nicméně pokud ne,
tak u gymnázia – chybí např. uplatnění absolventa
• Např. RVP SOV zdravka vs RVP G gympl= podle mě nedostačuje u gymplu např. uplatnění absolventa,
kompetence kulturní, nemají odborné kompetence (není důvod), využití rámcových vzdělávacích
programů(např. vzdělávání uni středního věku)
• U té zdravky = chybí kulturní kompetence
= Snažit se o rozvoj Občanské kompetence a kulturního povědomí
Úkol č. 2:
Vyber si jednu klíčovou kompetenci dle vybraného RVP. (Kromě kompetence k učení).
• Personální a sociální kompetence
Popiš jednu klíčovou kompetenci dle RVP.
Personální a sociální kompetence = v originálním znění:
Vzdělávání směřuje k tomu, aby absolventi byli připraveni stanovovat si na základě
poznání své osobnosti přiměřené cíle osobního rozvoje v oblasti zájmové i pracovní,
pečovat o své zdraví, spolupracovat s ostatními a přispívat k utváření vhodných
mezilidských vztahů, tzn., že absolventi by měli:
- posuzovat reálně své fyzické a duševní možnosti, odhadovat důsledky svého jednání
a chování v různých situacích;
- stanovovat si cíle a priority podle svých osobních schopností, zájmové a pracovní
orientace a životních podmínek;
- reagovat adekvátně na hodnocení svého vystupování a způsobu jednání ze strany
jiných lidí, přijímat radu i kritiku;
- ověřovat si získané poznatky, kriticky zvažovat názory, postoje a jednání jiných lidí;
- mít odpovědný vztah ke svému zdraví, pečovat o svůj fyzický i duševní rozvoj, být si
vědomi důsledků nezdravého životního stylu a závislostí;
-adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých schopností
a možností je pozitivně ovlivňovat, být připraveni řešit své sociální i ekonomické
záležitosti, být finančně gramotní;
-pracovat v týmu a podílet se na realizaci společných pracovních a jiných činností
- přijímat a odpovědně plnit svěřené úkoly;
-podněcovat práci týmu vlastními návrhy na zlepšení práce a řešení úkolů, nezaujatě
zvažovat návrhy druhých;
-přispívat k vytváření vstřícných mezilidských vztahů a k předcházení osobním
konfliktům, nepodléhat předsudkům a stereotypům v přístupu k druhým.
„Svými slovy“:
Vzdělávání se zaměřuje na rozvoj personálních a sociálních kompetencí, aby absolventi byli schopni stanovit si osobní
cíle, pečovat o své zdraví a spolupracovat s ostatními. To zahrnuje schopnost posuzovat své možnosti, stanovovat si
cíle podle vlastních schopností, přijímat zpětnou vazbu od ostatních, kriticky zvažovat názory a mít odpovědný přístup
ke svému zdraví a finanční gramotnosti. Dále je důležité umět pracovat v týmu, přispívat k řešení úkolů a podporovat
vstřícné mezilidské vztahy.