Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7 Efektivita výchovného procesu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (50 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

2, Kritéria ekonomické efektivity

Definice: v rámci výchovného procesu pokud máme požadované výsledky pedagog. Efektivity a hospodářské oblasti (tzn. Zlepšování např. rozvoj vědy, snižování kriminality aj.) a odpovídají i materiálně (finančně)

-vyjadřuje vztah mezi vynaloženými náklady (finance, materiálně) společnosti na výchovu.

Metody zkoumání: kvantitativní ukazatele (analýza, empirické výzkumy, experimenty)

Základní kritéria (účinnosti/efektivity)

-hmotné prostředky (např. vybavení škol a učeben, příprava a další vzdělávaní pedagogických pracovníků a zajištění jejich sociálního zázemí, finanční ohodnocení učitelů, modernizace obsahu)

2) Přemýšlejte o důsledcích nedostatečných investic společnosti do školství.

- Nedostatečné investice společnosti do školství mohou v budoucnu ovlivnit jak celkovou vzdělanost národa, tak ekonomickou úroveň společnosti. V současnosti pozorujeme již neblahé důsledky tohoto jevu např. pohrdlivé vyjadřování se o učitelích, tendence snižovat délku vzdělávání učitelů, odchod kvalitních pedagogů, feminizace ve školství, zvyšování počtu dětí ve výuce některých předmětů, nedostatečně vybavená výchovná zařízení, zavírání škol v obcích s menším počtem dětí, omezování dotací do výzkumu v oblasti výchovy a vzdělávání atd.

Výchovné zásady

= Efektivitu výchovného procesu ovlivňuje dodržování výchovných zásad

= Výchovné zásady vyjadřují vztah mezi cílem, obsahem, podmínkami a prostředky výchovy

= Zásady výchovy mohou postihovat celý výchovný proces, vyučovací zásady

= výchovné zásady znamenají pro vychovatele určité požadavky, jejichž uplatnění může vést k úspěšnosti výchovného procesu.

VYCHOVÁVATEL se zaměřuje zda-li se: žák opírá o vědecké poznatky, je-li žak dostatečně aktivní při získávání poznatků

Je důležité se držet těchto ZÁSAD:

A, Zásada všestranného rozvoje osobnosti vychovatele

Vychovatelé by měli být a měli by mít:

  • charakterní a citliví lidé

  • chtějí setkávat s druhými lidmi

  • předávat jim zkušenosti

  • odborné vzdělání v oblasti

  • mít všeobecný přehled

  • autoritu, „komunikativnost“

  • celoživotní vzdělávání

  • mít pedagogické dovednosti = a, vědomosti (týkající se tématu, aj.) b, rozhodování (v průběhu přípravy na výchovný proces, v jeho průběhu a po ukončení výchovného procesu), b,činnost (chování vychovatele).

B, Zásada spolupráce všech vychovatelů

Dělíme na profesionální (vedoucí zájmových kroužků, vychovatelé, učitelé) a neprofesionální (rodiče, příbuzní) = ZÁKLAD = vzájemná spolupráce, ochota, tolerance, zapojování do aktivit, výletů, akcí, finanční pomoci,

C, Zásada úcty ke každému člověku

Vychovávatel nesmí diskriminovat žáky kvůli= věku, zdatností, zdravotním stavem, handicapem, sociálním či ekonomickým postavením, musí se vyvarovat bezohledné manipulaci, nepromyšleným a necitlivým odsouzením, citovému vydírání.

Témata, do kterých materiál patří