Test - otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
úzká spolupráce s rodinou
neexistuje kvalifikace, jen slovní hodnocení
princip svobody – žák určuje, co chce dělat
slavnosti (besídky, akademie)
jinak uspořádané prostředí
zakladatelé a školy:
Německo – Waldorfské školy – R. Steiner
Itálie – Montessoriovské školy – M. Montessori
Francie – Freinetovská škola – F. Celestin
(A) Cíl výchovy, funkce cílů výchovy, obecná klasifikace cílů výchovy, výukové cíle
cíl: něco, čeho má být dosaženo
funkce: orientační, motivační, realizační, regulační
ob. klas. cílů: teoretické x praktické, materiální x formální, individuální x sociální, konkrétní x abstraktní
výukové cíle: kognitivní (poznávací), afektivní (postojové) a psychomotorické (výcvikové)
(B) Pojetí (vymezení) etiky
etika – nauka o morálce
obecná – zkoumá lid. chování
aplikovaná – obecná pravidla aplikujeme do profese) => profesní etika
normativní – zkoumá, co je pro člověka dobré a špatné, otázky dobro x zlo
deskriptivní – popisuje určité chování v sociální skupině
Bonusová otázka
Čím je charakteristický středověk?
vznikem univerzit
Bologna 1088
Paříž 1150
Oxford 1167
Cambridge 1209
UK 1348