obecna_pedagogika_1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
práce, v hodnocení žáků
vybrané rysy alterna vních škol
o změna přístupu k osobnos žáka
o změna vztahu učitel-žák
o princip svobody a z něho plynoucí odpovědnos za svá rozhodnu
o vzdělávání v souladu s přirozeným rytmem
o tvořivost, samostatnost netradiční formy a metod
o atmosféra důvěry
Montessori škola, Waldorfská škola
Montessori škola
dítě v sobě nosí vlastní „stavební plán“ poznání a vlastní síly pro svůj vývoj
an autorita vní systém = dítě se může rozvíjet pouze tehdy, když není omezeno nevhodnou,
zbytečnou či nadbytečnou nebo naopak nedostatečnou péčí a direk vními zásahy dospělých
využívání specifických pomůcek a stylu práce
úcta ke svobodě a jeho spontánním projevům
vzdělávací prostředí je svět dě , ne dospělých
řešení konkrétních úkolů (skládej, třiď, seřaď)
pedagog je spíše v pozadí – „Pomoz mi, abych to dokázal sám.“
respektovány senzi vní fáze
práce v tzv. trojročích
11
„kosmická výchova“
slovní hodnocení
časté projektové vyučování
Waldorfská škola
z pedagogických zásad formulovaných rakouským sociálním myslitelem Rudolfem Steinerem
integrovaně rozvíjet jak intelektuální schopnos žáků, tak jejich prak cké neboli manuální
dovednos , stejně jako jejich umělecké vlohy
vychovávat lidi, kteří jsou schopni vnímat všechno, co se děje ve světě, kteří mohou každého dne, vidí-
li něco nového, své pocity, své úsudky vyvíjet podle této novos
nesmíme vychovávat lidi spokojené se sebou, uzavřené do svého nitra, nýbrž musíme vychovávat lidi,
kteří mohou svobodně a otevřeně předstupovat před svět a kteří mohou svobodně a otevřeně jednat
ve smyslu toho, co je prospěšné světu