Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




obecna_pedagogika_1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.23 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 hodnocení

o žák ... zhodno vliv užívání fosilních paliv na globální změnu klimatu

6

 tvorba

o žák ... vytvoří seznam reálných opatření vedoucích ke snížení nega vního vlivu člověka na

globální změnu klimatu

revidovaná Bloomova taxonomie

 jednotlivé hladiny kogni vních cílů a k nim patřící ak vní slovesa

SMART

 jsou cíle více strukturované a lépe sledovatelné
 konkrétní (Specific), měřitelné (Measurable), dosažitelné (A ainable), smysluplné (Relevant) a časově

vymezené (Timely)

 čím konkrétnější je váš cíl, m konkrétnější je i vaše představa, jak byste ho mohla dosáhnout

7

výukové cíle – diferenciace a individualizace

 pro výsledky v učení je nutné nastavovat náročné cíle, náročnost ale nesmí být žáky vnímána jako

nedosažitelná; na základě důvěry ve své dovednos musí být žáci schopni vidět cesty, jak cíle

dosáhnout

 plánovat různé úrovně a podporovat
 neslevovat, ale rozložit si cíle na menší
 vysoké (reálné) očekávání = lepší výsledky

výchova

 J. A. Komenský

o výchova má tři hlavní cíle: poznat sebe a svět, ovládnout sebe, povznést se k Bohu

o vzdělávání je nikdy nekončící proces

 je rozvíjen člověk jako celek!!!

o kogni vní = poznávací (znalostní složka)

o psychomotorická

o afek vní

UČITEL V PROMĚNÁCH ČASU

 vývoj pedagogiky od raného novověku po současnost

středověké školství

 církevní škola

o pamětní učení

o učivo vycházející z církevních dogmat

o la na

o pasivita žáka

o výklad

 městská škola

o prak čtěji orientované

o základy trivia a kvadrivia

o čtení, psaní, počítání, la na, náboženství

 univerzita

o trivium – grama ka, rétorika, dialek ka (logika)

o kvadrivium – aritme ka, geometrie, astronomie, musika (nauka o hudební harmoni )

kri ka středověkého školství a jeho reforma

 výchova má vycházet z nadání a zájmu žáků
 škola má pěstovat nejen žákovu paměť, ale i soudnost (úsudek)

8

 varuje před strašením dě
 žáci se mají naučit správně myslet a vyslovovat své myšlenky
 vyučování by mělo jít od dojmů k představám a k myšlení
 žáci se mají vést k samostatnos , mají pozorovat a zkoumat přírodu, konat pokusy i pitvy, navštěvovat

dílny řemeslníků

 učitelé mají přizpůsobovat vyučování individualitě žáků

zásady Jana Ámose Komenského

 zásada názornos – přímá žákova zkušenost
 zásada systema čnos a soustavnos – učivo by na sebe mělo navazovat, nejen v jednotlivých

předmětech, ale i mezi nimi

 zásada ak vnos – žáci by měli své poznatky získávat vlastní zkušenos , využívat je v praxi
 zásada trvalos – je třeba soustavně učivo opakovat
 zásada přiměřenos – učitel by měl vycházet z věkových a individuálních schopnos dě

Témata, do kterých materiál patří