Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




somat. a fyzio. char. žáka

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (968.77 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

řeč

 dítě se učí osvojit si řeč danou i čtenou => zpočátku velmi náročné, unavující
 čtení i psaní vyžadují složitou souhru funkcí
 rozdíly způsobené individuálními dispozicemi podnětnos prostředí jsou významnější,

než rozdíly mezi pohlavími

vývoj citů

 ústup lability a impulzivity
 slábnu egocentrismu, narůstá schopnost seberegulace

42

 dítě začíná chápat širokou škálu citů, rozumí skrývání emocí
 trvá značná citová ovlivnitelnost
 začínají se rozvíjet vyšší city – e cké, este cké, sociální, intelektové

sociální vývoj

 hodnotová orientace + sociální kontrola
 kolem 8. roku se stává autonomní, tzn. dítě uznává určité jednání za správné či nesprávné

samo o sobě

 morální vývoj – silně ovlivněn výchovnými postupy, způsob interakce mezi členy rodiny
 dítě si vytváří určitou teori o sobě samém – základ poje vlastní iden ty
 nové vztahy, nové společenské postavení
 počátek školní docházky

o dítě se zajímá více o sebe a o svůj vlastní úspěch

 později dítě bere ohled na kolek v
 skupina se diferencuje = chlapecké a dívčí skupinky jsou si vzdáleny
 vztah k učiteli je zpočátku velmi nekri cký
 důležitý je subjekt. pocit důležitos či nedůležitos ve škole
 pocit úspěšného či neúspěšného žáka se formuje v mladším školním věku a stabilizuje

se mezi 4. až 6. třídou

Témata, do kterých materiál patří