somat. a fyzio. char. žáka
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
řeč
dítě se učí osvojit si řeč danou i čtenou => zpočátku velmi náročné, unavující
čtení i psaní vyžadují složitou souhru funkcí
rozdíly způsobené individuálními dispozicemi podnětnos prostředí jsou významnější,
než rozdíly mezi pohlavími
vývoj citů
ústup lability a impulzivity
slábnu egocentrismu, narůstá schopnost seberegulace
42
dítě začíná chápat širokou škálu citů, rozumí skrývání emocí
trvá značná citová ovlivnitelnost
začínají se rozvíjet vyšší city – e cké, este cké, sociální, intelektové
sociální vývoj
hodnotová orientace + sociální kontrola
kolem 8. roku se stává autonomní, tzn. dítě uznává určité jednání za správné či nesprávné
samo o sobě
morální vývoj – silně ovlivněn výchovnými postupy, způsob interakce mezi členy rodiny
dítě si vytváří určitou teori o sobě samém – základ poje vlastní iden ty
nové vztahy, nové společenské postavení
počátek školní docházky
o dítě se zajímá více o sebe a o svůj vlastní úspěch
později dítě bere ohled na kolek v
skupina se diferencuje = chlapecké a dívčí skupinky jsou si vzdáleny
vztah k učiteli je zpočátku velmi nekri cký
důležitý je subjekt. pocit důležitos či nedůležitos ve škole
pocit úspěšného či neúspěšného žáka se formuje v mladším školním věku a stabilizuje
se mezi 4. až 6. třídou