Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10a._Ceska_republika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (753.46 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

standardních metod velké privatizace.

• Majetek v hodnotě 25 mld. Kč vrácen v restituci. 
• Majetek za 121 mld. Kč bezúplatně převeden ze státu 

na města a obce. 

Postup kuponovky
• Občan si mohl koupit kuponovou knížku za 35 korun a k ní známku za 

1 000 korun. 

• Knížka 10 kuponů po 100 bodech, kdy se člověk stal DIKem (držitelem 

investičních kuponů). 

• Vlna z několika kol a v každé mohl DIK pomocí kuponů uplatnit 

poptávku.

• Seznam podniků na každé poště a v časopisu Kupónová privatizace.
• Pokud se na zájemce dostalo, akcie byly připsány na účet ve Středisku 

CP. Akcie podniků, které zbyly, pak stát nabízel v dalším kole.

• Pokud poptávka převyšovala nabídku, akcie stát nepřipsal nikomu
• Cena akcií, o které byl enormní zájem, se poté zvýšila a všechny 

postoupily do dalšího kola. 

• Akcie, které zbyly po posledním kole privatizace, zůstaly Fondu 

národního majetku.

Masivní kampaně IF

• O kuponové knížky v počátku není velký zájem, ale v lednu začnou 

kampaně fondů

• Jako první Komerční banka, největší banka v ČSFR, následuje  

investiční fond Kvanto. 

• Harvardské investiční fondy lidem nabízejí min. desetinásobné 

zhodnocení jejich investice (10 350 Kč) 

• Během ledna se do kampaně zapojují fondy Petra Kellnera PPF. 

• Lákají na 70% výplatu zisku v dividendách a 30% investici zisku do 

dalšího růstu, soutěž o 25 milionů.

• banka Bohemia nabízí za svěřenou knížku minimálně 15 000 Kč
• Všeobecný investiční fond Trend sází na fotografie zakladatelů -

muzikantů Michaela Kocába a Martina Kratochvíla. 

• Politici očekávali účast zhruba 2,5 mil. lidí a nechali 

vytisknout asi 8 mil. knížek 

• Reklamy fondů zabraly

• Do konce roku zhruba 600 tisíc kuponových knížek, v 

průběhu ledna už 8 mil. předtištěných knížek 
nestačilo  

• Do konce ledna se zaregistrovalo celkem 8,5 milionu 

Témata, do kterých materiál patří