Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




C4_ObcanskeVybaveni_20061206

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Zařízení sociální péče (domov 
důchodců, DPS, ústavy sociální 
péče pro postižené atd.) 

 
0,1–0,2 

Plochy zastavěné 
10

−20 % 

Zařízení sociální péče  

Garáže a případně další 
technické a doprovodné objekty 

Plochy volné 
zpevněné 
20

−40 % 

Obslužné komunikace vozidlové, 
pěší, manipulační plochy 

Odstavná stání a parkovací 
plochy 

Případně hřiště 

Plochy volné  
nezpevněné 
70

−40 % 

Zeleň 

Tab. 17:  Funkční využití a prostorové uspořádání území 

Poznámky 
Rozpětí koeficientu zastavění zařízení sociální péče je ovlivněno rozsahem vyhrazeného 
(zpravidla oploceného) pozemku se zelení a odpočinkovými plochami. 
Některá zařízení (např.domy s pečovatelskou službou) se svým charakterem blíží bydlení 
(s koeficientem  zastavění cca 0,2), jiná zařízení (např.ústavy sociální péče) se blíží spíše 
školám (s koeficientem zastavění cca 0,1). 

C.4 - 51 

Obr. 35:  Dům s pečovatelskou službou – Strakonice – Jezárka. Půdorys vstupního podlaží. 

C.4 - 52 

Obr. 36:  Dům s pečovatelskou službou – Strakonice – Jezárka. Pohledy4) 

Dokumentace: Projekt Jezárka / DPS Strakonice, Rybniční 1283; zpracovatel AR 18 Němec 
Žilka architekti, Praha; autoři Ing. arch. Jan Němec, Ing. arch. Zdeněk Žilka, spoluautor 
Ing. arch. Jiří Pešata; 2001. 
Fotodokumentace: Ester Havlová. 

4)   ŠIMKOVÁ, Hana a kol.Programy státní podpory v oblasti bydlení: Katalog příkladů.Brno: MMR, ÚÚR, 

2004. 

C.4 - 53 

C.4.3.6 Zařízení maloobchodu Zvyšování životní úrovně obyvatelstva a rostoucí kupní síla se projevují především v nárocích 
na růst celkové prodejní plochy. Jednou z nejúčinnějších cest k dosažení celkového zvětšení 
prodejních ploch je sdružování a soustřeďování maloobchodních jednotek. Trvalý růst 
průměrné velikosti maloobchodních jednotek je jedním z charakteristických znaků 
celosvětového vývoje maloobchodní sítě. 

Témata, do kterých materiál patří