C4_ObcanskeVybaveni_20061206
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Vytváření veřejného prostoru Zařízení maloobchodu a specializované soubory těchto zařízení jsou jedním z hlavních
organizačních prvků funkční a prostorové struktury sídla. Vytvářejí vedle centrálního
uspořádání rovněž obchodní a společenské ulice a pěší zóny.
Velkoplošná obchodní zařízení vytvářejí vlastní hierarchii veřejných prostorů.
Ve všech případech je nutno klást důraz na zabezpečení provozu zásobování zařízení, pokud
možno odděleně (místně, případně časově) od provozu zákazníků.
C.4 - 54
Nároky na území vyplývající z předpokládaného počtu účelových jednotek Pro velké množství druhů zařízení maloobchodu jsou udávány pouze některé číselné údaje
jako příklady typických druhů zařízení.
Maloobchodní prodejny
Účelovou jednotkou (Ú.J.) je 1 m2 prodejní plochy.
Počet Ú.J./1000 obyvatel – hodnotu nelze v současných podmínkách tržního hospodářství
jednoznačně doporučit, řídí se zákonem nabídky a poptávky. Je ovlivněna
konkurenceschopností provozovatelů, velikostí spádového okruhu zákazníků a dopravní
dostupností zařízení.
Potravinářské
zboží
Nepotravinářské
zboží
Celkem
Velikostní
kategorie města
2000 2010 2000 2010 2000 2010
5 000 –
9 999 190 - 260
230 - 300
230 - 460
360 - 760
420 - 720
590 - 1060
10 000 – 19 999 190 - 250
270 - 330
330 - 550
540 - 940
520 - 800
810 - 1270
20 000 – 49 999 190 - 250
270 - 320
370 - 590
640 - 1020 560 - 840
910 - 1340
50 000 – 99 999 200 - 250
270 - 310
480 - 630
660 - 1040 680 - 880
930 - 1350
100 00
0 – 174 999 210 - 250
260 - 310
480 - 630
750 - 1040 690 - 880
1010 - 1350
175 00
0
a více
220 - 260 260 - 310
480 - 630
770 - 1040 700 - 880
1030 - 1350
Tab. 18: Předpokládaný vývoj plošného standardu (prodejní plocha v m2 na 1000 obyvatel)