Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




C4_ObcanskeVybaveni_20061206

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.35 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

v ČR v závislosti na populační velikosti měst (horizont 2000–2010)5) 

Velkoprodejna potravin 
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,3 m2 podlažní plochy, cca 3,0 m2 pozemku. 

Obchodní dům plnosortimentní 
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,6 m2 podlažní plochy, cca 1,6 m2 pozemku. 

Prodejny specializované (např.textilní a oděvní zboží, obuv a kožená galanterie, klenoty 
a hodiny atd.). 
Na 1 Ú.J. připadá: cca 2,5–3,0 m2 podlažní plochy, cca 2,2–2,9 m2 pozemku. 

Prodejna oční optiky 
Na 1 Ú.J. připadá: cca 5,0 m2 podlažní plochy, cca 3,0 m2 pozemku. 
 

5)   SZCZYRBA, Zdeněk. Územní rozvoj maloobchodní sítě. Urbanismus a územní rozvoj. 2000, roč. III, č. 1, s. 

18-24. 

C.4 - 55 

Tržnice 
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,2 m2 podlažní plochy, cca 4,4 m2 pozemku. 

Limity, doporučená ochrana Vzájemné vlivy zařízení a jeho okolí upravují doporučení v normách a podmínky pro funkční 
využití a prostorové uspořádání území (regulativy), zakotvené v příslušné územně plánovací 
dokumentaci. 
 

PLOCHY POZEMKY  USPOŘÁDÁNÍ ZÁSTAVBY 

NA POZEMKU 

KOEFICIENT ZASTAVĚNÍ 
Kz 

Zařízení  
maloobchodu 

Pozemky  
velkoplošných  
zařízení 

Zařízení  
velkoplošná 

 
0,4–0,5 

Plochy zastavěné 
40

−50 % 

Zařízení velkoplošné 

Plochy volné 
 zpevněné 
50

−40 % 

Obslužné komunikace 
vozidlové, pěší, manipulační 
plochy 

Odstavná stání a parkovací 
plochy 

Plochy volné 
nezpevněné 
10 % 

Zeleň 

Pozemky  
maloplošných  
zařízení  

Zařízení  
maloplošná  

Tato zařízení nevytváří 
zpravidla na území obce 
samostatné plochy, proto se 
bilancují v rámci smíšených 
ploch obytných. 

Tab. 19:  Funkční využití a prostorové uspořádání území 

Poznámky 
Velkoplošná zařízení maloobchodu (supermarkety, hypermarkety) jsou zařízení od 2000 m2 
prodejní plochy. Před vstupem je vždy rozptylová plocha. Součástí pozemku jsou parkoviště 
na terénu. V případě situování parkovišť v objektu pod terénem se koeficient zastavění 
zvyšuje až na 0,7. 

Témata, do kterých materiál patří