C4_ObcanskeVybaveni_20061206
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
v ČR v závislosti na populační velikosti měst (horizont 2000–2010)5)
Velkoprodejna potravin
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,3 m2 podlažní plochy, cca 3,0 m2 pozemku.
Obchodní dům plnosortimentní
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,6 m2 podlažní plochy, cca 1,6 m2 pozemku.
Prodejny specializované (např.textilní a oděvní zboží, obuv a kožená galanterie, klenoty
a hodiny atd.).
Na 1 Ú.J. připadá: cca 2,5–3,0 m2 podlažní plochy, cca 2,2–2,9 m2 pozemku.
Prodejna oční optiky
Na 1 Ú.J. připadá: cca 5,0 m2 podlažní plochy, cca 3,0 m2 pozemku.
5) SZCZYRBA, Zdeněk. Územní rozvoj maloobchodní sítě. Urbanismus a územní rozvoj. 2000, roč. III, č. 1, s.
18-24.
C.4 - 55
Tržnice
Na 1 Ú.J. připadá: cca 3,2 m2 podlažní plochy, cca 4,4 m2 pozemku.
Limity, doporučená ochrana Vzájemné vlivy zařízení a jeho okolí upravují doporučení v normách a podmínky pro funkční
využití a prostorové uspořádání území (regulativy), zakotvené v příslušné územně plánovací
dokumentaci.
PLOCHY POZEMKY USPOŘÁDÁNÍ ZÁSTAVBY
NA POZEMKU
KOEFICIENT ZASTAVĚNÍ
Kz
Zařízení
maloobchodu
Pozemky
velkoplošných
zařízení
Zařízení
velkoplošná
0,4–0,5
Plochy zastavěné
40
−50 %
Zařízení velkoplošné
Plochy volné
zpevněné
50
−40 %
Obslužné komunikace
vozidlové, pěší, manipulační
plochy
Odstavná stání a parkovací
plochy
Plochy volné
nezpevněné
10 %
Zeleň
Pozemky
maloplošných
zařízení
Zařízení
maloplošná
Tato zařízení nevytváří
zpravidla na území obce
samostatné plochy, proto se
bilancují v rámci smíšených
ploch obytných.
Tab. 19: Funkční využití a prostorové uspořádání území
Poznámky
Velkoplošná zařízení maloobchodu (supermarkety, hypermarkety) jsou zařízení od 2000 m2
prodejní plochy. Před vstupem je vždy rozptylová plocha. Součástí pozemku jsou parkoviště
na terénu. V případě situování parkovišť v objektu pod terénem se koeficient zastavění
zvyšuje až na 0,7.