02 Pozemní komunikace 1 - Úvod do pozemních komunikací
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
na smetí aj. jeřáby, rypadla, kalové vozy, vozy na převoz
čerstvého betonu a jiné
osobní
cyklistická kola, kola s pomocným motorkem, kočáry a jiné
nemotorová
nákladní
valníkové povozy, zemědělský vůz-žebřiňák apod., ruční káry,
přívěsy, návěsy a jiné
účelové
zemědělské stroje a jiné
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY NA PK
• Základní kategorie vozidel
– L - motorová vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly
– M - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se
pro dopravu osob
– N - motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola
a používají se pro dopravu nákladů
– O - přípojná vozidla
– T - traktory zemědělské nebo lesnické
– S - pracovní stroje
– R - ostatní vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených
kategorií
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY NA PK
•
celková šířka vozidel může být nejvíce 2,55 m, výjimku tvoří zemědělské
a lesnické stroje, samojízdné a přípojné pracovní stroje, kde maximální
šířka je 3,00 m a u tramvají je 2,65 m
•
největší povolená výška vozidel (včetně sběračů tramvají a trolejbusů
v nejnižší pracovní poloze) je 4,00 m
•
délka jednotlivého silničního vozidla nemůže být větší než 12,0 m,
s návěsem max. 16,5 m. Souprava s jedním přívěsem, kloubový autobus
a trolejbus může mít max. délku 18,75 m. Souprava silničního vozidla
s dvěma přívěsy, resp. s návěsem a jedním přívěsem, může být dlouhá
nejvíce 22,0 m, délky sólo tramvaje max. 18,0 m, soupravy tramvají
a kloubové tramvaje včetně spřáhel nejvíce 40,00 m
•
ve většině států světa jsou stejné rozměry silničních vozidel, v USA
naproti tomu je dovolená největší šířka až 2,88 m
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY NA PK
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY NA PK
•
Česká republika patří mezi členskými státy Evropské unie k těm, jejichž