M03 - Konstrukce jeřábové dráhy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
=
χ
β
λ
λ
λ
λ
A
y
cr
cr
I
A
L
mm
d
L
• únosnost fiktivního prutu:
vyhoví
...
88
,
172
44
207
15
,
1
/
235
4834
1
21
,
0
/
1
,
kN
F
kN
,
f
A
N
Sd
M
y
A
Rd
b
=
>
=
=
⋅
⋅
⋅
=
⋅
⋅
⋅
=
γ
β
χ
4.4.4.4
Rovinné namáhání ve stojině nosníku
Postavení Mmax:
Návrhové hodnoty vnitřních sil:
4.4.3)
(viz
83
,
523
88
,
172
,
kN
V
kN
V
Rd
pl
Sd
=
=
30
,
0
33
,
0
83
,
523
88
,
172
,
>
=
=
Rd
pl
Sd
V
V
1
,
1
3
/
1
,
1
2
0
0
,
0
,
2
0
,
2
0
,
≤
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
⋅
+
+
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
−
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
+
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
y
M
Ed
y
M
Ed
z
y
M
Ed
x
y
M
Ed
z
y
M
Ed
x
f
f
f
f
f
γ
τ
γ
σ
γ
σ
γ
σ
γ
σ
(
)
(
)
MPa
t
s
s
V
MPa
A
N
W
M
w
y
s
Sd
Ed
z
Ed
z
Sd
y
Sd
y
Ed
x
Ed
x
72
,
115
8
75
,
114
72
10
88
,
172
napětí
normálové
příčné
návrhové
...
36
,
139
14430
10
52
,
121
10
66
,
3
10
24
,
479
bodě.
m
posuzované
v
napětí
normálové
podélné
návrhové
...
kde
3
,
,
3
6
6
,
,
,
=
⋅
+
⋅
=
⋅
+
=
=
⋅
+
⋅
⋅
=
+
=
σ
σ
σ
σ
vyhoví
...
1
,
1
61
,
0
3
235
15
,
1
10
,
34
1
,
1
235
15
,
1
72
,
115
235
15
,
1
26
,
139
235
15
,
1
72
,
115
235
15
,
1
26
,
139
10
,
34
8
10
05
,
933
5
,
267
25
220
10
88
,
172
napětí
smykové
návrhové
...
2
2
2
6
3
<
=
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
⋅
+
+
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
−
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
+
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
=
⋅
⋅
⋅
⋅
⋅
⋅
=
⋅
⋅
=
MPa
t
I
S
V
w
y
y
Sd
Ed
Ed
τ
τ
- 37 (64)
Kovové konstrukce I – BO04-M03 Konstrukce jeřábové dráhy
Postavení Amax:
Návrhové hodnoty vnitřních sil:
4.4.3)
(viz
83
,
523
91
,
403
,
kN
V
kN
V
Rd
pl
Sd
=
=
30
,
0
77
,
0
83
,
523
91
,
403
,
>
=
=
Rd
pl
Sd
V
V
1
,
1
3
/
1
,
1
2
0
2
0
,
≤
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
⋅
+
⎟
⎟
⎠
⎞
⎜
⎜
⎝
⎛
⋅
y
M
Ed
y
M
Ed
z
f
f
γ
τ
γ
σ
(
)
(
)
MPa
t
s
s
V
w
y
s
Sd
Ed
z
72
,
115
8
75
,
114
72
10
88
,
172
3
,
=
⋅
+
⋅
=
⋅
+
=
σ
vyhoví
...
1
,
1
82
,
0
3
235
15
,
1
61
,
79
1
,
1
235
15
,
1
72
,
115
61
,
79
8
10
05
,
933
5
,
267
25
220
10
91
,
403
2
6
3
<
=
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
⋅
+
⎟
⎠
⎞
⎜
⎝
⎛
⋅
=
⋅
⋅
⋅
⋅
⋅
⋅
=
⋅
⋅
=
MPa
t
I
S
V
w
y
y
Sd
Ed
τ
4.4.5 Příčné výztuhy
Stojinu nosníku vyztužujeme pomocí příčných oboustranných výztuh.
Z konstrukčních důvodů jsou příčné výztuhy umístěny v místech styčníků vo-
dorovného výztužného nosníku a v místech podpor. Výztuhy jsou namáhány
tlakovými silami (= posouvající síly na jeřábovém nosníku ve svislém směru).
Návrh a posouzení příčných výztuh provádíme odděleně pro výztuhy vnitřní a
výztuhy podporové.
4.4.5.1
Vnitřní výztuhy